Avatar billede qong Nybegynder
14. august 2012 - 18:57 Der er 7 kommentarer

Lynvedslag ( pc eller skærm?)

Efter et lyn meget tæt på, slog relæet fra, herefter er der det problem, at skærmen viser en lysegrå flade, kan så ikke finde ud af, om det er skærmen eller pc'en der ikke fungerer, for! hvis jeg lader det være tændt i lang tid og prøver at genstarte nogen gange, ender det med, at den kommer igang, det virker umiddelbart som om skærmen skal være varm for at fungere, i de starter hvor der ikke kommer skærmbillede, er der de rigtige opstartslyde, windows,messenger, nogen måder at finde fejlen, andet end prøve at skaffe en anden skærm, det har jeg dog ikke lige mulighed for, kan selvfølgelig ordnes, prøver bare om der er en nem måde at klare det på, jeg håber ikke det kom til at være for forvirrende et spørgsmål.
Avatar billede sadolin1978 Novice
14. august 2012 - 19:27 #1
her er vist ikke anden måde end at låne en skærm hvis du har mulighed for dette
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2012 - 20:03 #2
jeg er enig i #1. Det kan både være skærm og grafik kort der er defekt.
Avatar billede lclemens Nybegynder
14. august 2012 - 20:52 #3
Er der andre tilslutningsmuligheder på monitoren, som du kunne prøve?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. august 2012 - 06:26 #4
Det kan være at din indboforsikring dækker skader ved lynnedslag.
Avatar billede qong Nybegynder
15. august 2012 - 23:59 #5
Skal nok komme med en tilbagemelding, arbejder på at få det undersøgt.
Avatar billede qong Nybegynder
23. august 2012 - 06:44 #6
Fik det så løst, kom i tanker om, at jeg havde en gammel pc i kælderen, prøvede skærmen af der, virkede ikke, købt ny skærm som fungerer.
Avatar billede sadolin1978 Novice
23. august 2012 - 14:48 #7
lukker du selv denne tråd eller skal du have svar fra andre