Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. august 2012 - 09:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem ved indsætte henvisning til anden fane via makro

Problemet er sandsynligvis relativt simpel, jeg kan bare ikke gennemskue hvad jeg gør galt. Jeg har en makro, der i et felt, skal henvise til en anden fane, hvilket jeg gør med koden:

    ' Indsætter navnpå linie
    Range("D" & ris_r_ind & "").Select
    ActiveCell.Formula = "='" & navn_fane & "'!K3"

navn_fane stammer herfra, hvor ris_nr er et givent nummer fra 0-99:

navn_fane = "0" & ris_nr

Når jeg kører makroen får jeg følgende boks:

http://www.crx-web.dk/excel_problem.PNG

Trykker jeg "annuller", kører makroen færdig, og gør næsten det den skal. Der er dog en fejl i henvisningen. der står blot #REFERENCE!. Dog er teksten korrekt indsat. For klikkes der i felten, og trykkes "enter", kommer den korrekte tekst frem i feltet.

Nogen der har et bud på hvad der går galt?

Som lille bonus kan jeg sige jeg tidligere i samme makro bruger samme kode, her virker den uden problemer. Ved ikke om det har noget at sige.

// Carl
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
14. august 2012 - 10:15 #1
Kan uden problemer få din kode til at virke...

Har du prøvet at debugge for at se om det lige præcis er der, som den går død?
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. august 2012 - 10:34 #2
Ja, har jeg prøvet, det giver ikke rigtigt noget.

Så kan det næsten ikke være koden den er gal med, så må det være noget andet.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. august 2012 - 10:40 #3
røv... Det så næsten lidt små pinligt...

Fandt min fejl. Fanen der henvises til bliver først oprettet senere i makroen. Så er det vel okay den ikke helt kan følge med. Det er lige med at kigge efter fejlen det rigtige sted.

Det er ikke altid så ligetil når man udvider gamle makroer.

Tag og smid et svar Guffe, du fik mig sporet ind på den rigtige fejl-søgning, så point må retmæssigt være dine.
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
14. august 2012 - 10:48 #4
Ja gammel kode driller tit... :>