Avatar billede spoonrider Praktikant
12. august 2012 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udtræk årstal fra dato

Jeg har brug for at finde årstal ud fra et datofelt.

Dato er formateret som dato: 09-09-2003

De står IKKE formateret som: Dato(2003;09;09) Så derfor kan jeg ikke få ÅR(serienr.) til at fungere.
Har i lige en god formel der finder årstal. Sådan at der i cellen ved siden af 09-09-2003 kommer til at stå 2003.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. august 2012 - 21:15 #1
Kan du ikke bruge: =HØJRE(A1;4)
Avatar billede spoonrider Praktikant
13. august 2012 - 11:54 #2
Der er noget formateringsgejl i mit ark, så derfor kan jeg godt bruge din formel. Du får pointne :-)
Avatar billede spoonrider Praktikant
13. august 2012 - 11:55 #3
Tak for svar :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
13. august 2012 - 12:25 #4
Velbekomme, en anden gang må du godt vente lidt mere end 23 sekunder med selv at sende et "Svar".
Jeg havde ikke rigtig chancen for at sende et "Svar" for point....
Avatar billede spoonrider Praktikant
13. august 2012 - 12:38 #5
Det er jeg rigtig ked af. Det lang tid siden jeg har været herinde, så jeg sad lidt og tænkte hvordan jeg skulle gøre. Det jeg gjorde var så forkert. Kan jeg gøre det om på en måde?

Beklager virkelig at jeg fik givet mig selv point. Hvilket jo er lidt underligt at man kan det.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. august 2012 - 12:46 #6
Okay, du kan oprette et point-spørgsmål på samme måde, som jeg har gjort her: http://www.eksperten.dk/spm/960976