Avatar billede NielsErikP Mester
11. august 2012 - 00:44 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Free Dvd Maker..??

Hej...

Er der nogen der kender til et godt freeware program til at lægge familie billeder og video på dvd med.. gerne med mulighed for at sætte underlægnings musik på billederne og videoerne. evt.. også med mulighed for panorering på billeder og video. og mulighed for at sætte menuer på.

Håber der er en "Haj" der kan give lidt hjælp her.

På forhånd tak!
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
11. august 2012 - 03:18 #1
Det kommer an på hvor doven du er hehe!
Jeg har brugt 2 programmer før som er gratis...!
Photostory.... Det er super nemt vælg billeder effekter, lyd Gem!

Link: http://microsoft-photo-story.en.softonic.com/

Ellers er der Micosoft Movie maker! Kan næsten det samme tager lidt længere tid! Også gratis!

Link: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/get-movie-maker

Tror jeg ville starte med Photo story.... da det er nemmest!

Håber det hjalp!
Avatar billede pstidsen Novice
11. august 2012 - 04:57 #2
Jeg vil sige Windows Movie Maker. Det er nemt og hurtigt.

#1: Nu kan jeg se at du flere gange har valgt at lægge et Svar med det samme. Det er dog lidt en uskik herinde, da det gør at nogle folk måske vil hoppe spørgsmålet over, da det er markeret som besvaret. Vent i stedet med at lægge Svar til du bliver bedt om det.
Avatar billede NielsErikP Mester
11. august 2012 - 10:38 #3
Hej...

Tak i 2 natteravne "Smiler"!!

#1: Ja.. Det var nok min fejl.. at jeg ikke nævnte jeg kørte Windows Vista Home Preminum .. kan jo se det photostory er til Xp . + meningen var jo at den skulle kunne smækkes på stue dvd'en..(Ganske alm. en).. så er wmf formatet jo nok ikke lige det smarteste.

#2: Tjekker lige movie maker ud.
Avatar billede pstidsen Novice
11. august 2012 - 11:38 #4
Ja det blev lidt sent i nat. Jeg er lige stået op *G*

Jeg synes Vista versionen af Movie Maker er dårlig. Vælg i stedet den gamle 2.6 udgave som jeg synes er den bedste. Download (husk dansk sprog): http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=34
Avatar billede NielsErikP Mester
11. august 2012 - 12:15 #5
Hej..

@pstidsen: I 2. link i #1.. Er vindows movie maker også til vista.. Der syntes jeg nemlig der står ud for 2.6 udgaven at den kun er til dem, hvor movie maker ikke virker i vista.. og jeg har ingen problemer med at starte den i mit vista, a det først gik op for mig at den eksisterede, hvilket jeg ikke viste.
Kan man downloade og installere 2.6 alligevel uden der opstår komplikationer??
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
11. august 2012 - 13:01 #6
Photostory virker også på Windoes 7... Har selv brugt det :) Og det er hurtigere end Movie Maker ;)
Avatar billede pstidsen Novice
11. august 2012 - 16:46 #7
#5: Jeg synes bare at den der som standard er i Vista er dårlig. Derfor vil jeg anbefale 2.6, der uden problemer kan køre sideløbende med den der er som standard. Jeg har faktisk haft hele tre versioner installeret (ironisk nok også Vista versionen til Windows 7, men det var fordi der var nogle udvidelser jeg skulle bruge.
Avatar billede NielsErikP Mester
12. august 2012 - 01:02 #8
Hej...

#7: Ja.. Så er 2.6 hentet...
pstidsen smider du lige et svar for største del af pointene??

Tak for hjælpen begge 2 :-)
Avatar billede pstidsen Novice
12. august 2012 - 08:48 #9
Svar.