Avatar billede mni Nybegynder
09. august 2001 - 11:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Onload, OnUnload eller hva\'?

Jeg er total grøn i JavaScript, men jeg tror nok det er det jeg skal bruge.

Jeg skal have opdateret en footer-frame, hvor oplysningerne afhænger af indholdet i workspace-frame.

Jeg skal bruge noget der minder om Onload. Problemet er bare at jeg ikke har adgang til <body>. Er der et andet sted man kan skrive Onload eller bruge en lignende event?

Jeg kan heller ikke bruge onclick, fordi jeg har ikke mulighed for at indsætte noget i <a href ..>

Jeg har adgang til <head> og til at sætte noget ind i slutningen af filen, dog før </body> og </html>
Avatar billede nuno Nybegynder
09. august 2001 - 11:42 #1
du kan lige inden </body> tagget på filen (eller filerne - hvis du bruger flere forskellige der) i din workspace frame indsætte

<script type=\"text/javascript\">
    parent.FooterFrame.location.reload(true);
</script>

eller

<script type=\"text/javascript\">
    parent.FooterFrame.location.href=\'NavnetPaaDinFooterFrameFil.htm\';
</script>

så vil den (re)loade FooterFramen hver gang du når til slutningen af din body i din workspaceframe

/nuno
Avatar billede mni Nybegynder
09. august 2001 - 14:09 #2
Forslag nr. 2 ser mest lovende ud.

Jeg går ud fra, at jeg kan vedhæfte en oplysning på min footerframefil.asp ved hjælp af \"?\".
Fx: footerframefil.asp?id=7

Der hvor du skriver:
parent.FooterFrame.location.href = osv
Kan jeg skrive \"FooterFrame\", hvis det er mit frame navn? Duer det også, hvis det er nestede frameset?

Jeg arbejder stadig på sagen, men har endnu ikke fået værdien af variablen \"id\" med over til \"footerframefil.asp\"
Avatar billede mni Nybegynder
09. august 2001 - 16:16 #3
Nu har jeg lavet et simpelt forsøg, hvor dit forslag virker.
I den \"virkelige verden\" virker det desværre ikke helt endnu. Der er vist problemer med stien til \"footerframefil.asp\". Jeg må se, om jeg kan finde en smart måde at angive stien på.
Avatar billede nuno Nybegynder
09. august 2001 - 18:10 #4
alt efter hvor du har din footerframefil liggende - så gøres det således

i en overordnet mappe:
parent.FooterFrame.location.href = \'../footerframefil.asp?id=7\';

i en mappe på samme niveau:
parent.FooterFrame.location.href = \'../mappe/footerframefil.asp?id=7\';

i en undermappe:
parent.FooterFrame.location.href = \'mappe/footerframefil.asp?id=7\';

hvis du har nestede frameset - så sætter du bare et parent. foran for hvert niveau længere nede i framesettet du befinder dig -
fx parent.parent.FooterFrame.location.href = \'footerframefil.asp?id=7\';

hvis du er i en frame i 2. frameset

- håber du kunne bruge noget af det.

/nuno