Avatar billede Mikemandk Nybegynder
08. august 2012 - 09:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

lukke et .bat fil vindue

Har været ved at lave en .bat fil til knægtens bærbare som skal starte java og et spil (minecraft) som han spiller en del ;-)
og det virker også fint men den åbner et vindue når den afspiller filen men nu er spørgsmåler om jeg ikke kan lave en commando som lukke .bat fil vinduet igen så det sorte vindue lukke selv?
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
08. august 2012 - 09:45 #1
Jeg har ikke set en bat fil køre uden at prompten er fremme, men vil da ikke udelukke at det måske kunne lade sig gøre...

Nu ved jeg ikke hvor stor din bat fil er, men hvis det er som du skriver at den skal starte java og minecraft, så tænker jeg 2 exe filer?

Der kunne du jo evt. lave det som en .vbs fil istedet, der er ingen prompt.

Dim WshShell
Set WshShell = WScript.CreateObject("Wscript.Shell")
WshShell.Run "C:\Test.xls", 1, False
Avatar billede The_Buzz Novice
08. august 2012 - 09:50 #2
Den sorte cmd vindue burde vel lukke sig selv, når han terminerer minecraft?

Personligt har jeg lagt minecraft.exe på skrivebordet.
Avatar billede mireigi Novice
08. august 2012 - 10:31 #3
Du skal bruge prefixet start foran stien på det program du vil køre.

Start notesblok og paint:
start notepad
start mspaint
Avatar billede Mikemandk Nybegynder
08. august 2012 - 10:43 #4
grunden til det kører som en bat fil er at han får en memory fejl under spillet og det har bat filen hjulpet på, men prøver lige om filen lukker selv når han afslutter spillet
Avatar billede mireigi Novice
08. august 2012 - 13:20 #5
Filen skulle gerne lukke selv når alle programmer startet af filen, også er lukket.

Vil du helt undgå at filen forbliver åben, skal du bruge den løsning jeg skrev i #3.
Avatar billede thov Forsker
08. august 2012 - 13:57 #6
Har .BAT filen EXIT som sidste linie, lukkes den uden yderligere krumspring.
Avatar billede mireigi Novice
08. august 2012 - 15:57 #7
@thov: Har lige efterprøvet det, og det ser ikke ud til at virke i Windows 7. Der venter den til det startede program lukkes. Bruger du start foran, kører programmet i sin egen process.
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
04. november 2012 - 19:39 #8
Du kan lave en VBS-fil, som #1 skrev...
Men Du kan også bare skrive "exit" i den sidste linje...
Batchfilen vil se sådan her ud:

@echo off
java -Xmx1024M -Xms512M -jar minecraft.jar
exit