Avatar billede fkp85 Praktikant
07. august 2012 - 14:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Melder en fejl?

Jeg har noget kode hvor der kommer en fejl når man trykker på 'Nulstil' fejlen ser således ud:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'ORDER BY cnt DESC' at line 1

------------------------------------------------------------
Og koden således:

Min. antal solgte:
    <input type="text" name="numb" size="5" value="<?php if(isset($_GET["search"])) echo $_GET["numb"]; else echo '50'; ?>">
<br>
<br />
<input type="submit" name="search" value="Hent.." /> (<a href="move_locations1.php">Nulstil</a>)
<br>

</form>

<br>

<?
$start = mktime(0, 0, 0, $month , $dayOfMonth, $s_year);
$slut = mktime(0, 0, 0, $e_month , $e_dayOfMonth, $e_year);
$numb = $_GET["numb"];
echo $numb;

    $query = mysql_query("select count(orders_products.orders_id) AS cnt, orders_products.products_id, orders.date_purchased, products_name, product_certain_amount from orders_products LEFT JOIN orders ON orders.orders_id = orders_products.orders_id, products WHERE products.products_id = orders_products.products_id AND orders.todaystarted BETWEEN ".$start." AND ".$slut." AND (orders.orders_status != '4' OR orders.orders_status != '0') AND products_status = 1 GROUP BY orders_products.products_id HAVING cnt > ".$numb." ORDER BY cnt DESC") or die(mysql_error());
    echo '<table border="1"><tr><th width="20%">Lokation</th><th width="20%">Varenummer</th><th width="30%">Produkt</th><th width="20%">Antal solgte</th><th width="20%">Alt.&nbsplokali.</th></tr>';
    $x = 0;
    while($row = mysql_fetch_assoc($query))
    {
        $x++;
        $bgcolor = $x % 2 == 0 ? 'ffffff' : 'eeeeee';
        echo '<tr style="background-color:#' . $bgcolor . ';"><td>' . $row["product_certain_amount"] . '&nbsp;</td><td>' . $row["products_id"] . '</td><td>' . $row["products_name"] . '</td><td>' . $row["cnt"] . '</td><td> &nbsp;</td></tr>';
    }
    echo '</table>';

?>
-----------------------------------------------------

Nogle forslag??

Mvh.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. august 2012 - 14:36 #1
$_GET["numb"] er måske tom?
Avatar billede fkp85 Praktikant
07. august 2012 - 14:45 #2
er helt lost hehe, har kigget på det så længe :P
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. august 2012 - 14:56 #3
Hvis du siger, at du klikker på

  <a href="move_locations1.php">Nulstil</a>

så er $_GET["numb"] tom. Der skulle stå

  <a href="move_locations1.php?numb=7913">Nulstil</a>

(eller et andet tal), hvis $_GET["numb"] skulle have en værdi. Jeg kan så ikke gennemskue hvad "Nulstil" dækker over.
Avatar billede fkp85 Praktikant
07. august 2012 - 15:07 #4
Det virker når jeg trykker på nulstil, men når jeg åbner programmet fra ny af, viser den stadig fejlen?

(Den nulstiller et dato interval)
Avatar billede fkp85 Praktikant
07. august 2012 - 15:09 #5
altså 'nulstil' virker efter jeg satte det ind du skrev, men det virker ikke når man åbner det op fra ny af. så kommer fejlen stadig...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. august 2012 - 15:11 #6
Så er $_GET["numb"] måske tom? Det er nemt at se: Kig på adresselinien.

Men det kan jo ikke passe at tallet skal være 7913 i dit tilfælde.
Avatar billede fkp85 Praktikant
07. august 2012 - 15:35 #7
den er tom, hvad gør jeg så? Nej nej lavede tallet om til 50 :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. august 2012 - 17:42 #8
Jeg kan ikke vide hvad du vil, men kunne det tænkes at du faktisk har to tilfælde: det ene, hvor du har en "numb" værdi, og det andet, hvor du ikke har en "numb" værdi. Og kunne det tænkes, at du med en if-sætning skulle gøre to forskellige ting i de to tilfælde??
Avatar billede fkp85 Praktikant
07. august 2012 - 19:29 #9
prøver og give det et forsøg, hvis det virker hører du lige fra mig!
Avatar billede olebole Juniormester
07. august 2012 - 20:32 #10
<ole>

Er det lokalt eller på nettet, du får den fejl? Med en almindelig, moderne opsætning af PHP burde du få en warning om uhensigtsmæssig kodestil - og ikke en fejl.

Over de seneste versioner af PHP er fejlmeldingerne som default blevet sat 'strammere og strammere' op. Det er der desværre mange, som ændrer på, da de får et hav af advarsler om ikke umiddelbart fatale fejl. I stedet handler de om skidt kodestil, som man aldrig får rettet, hvis man ikke bliver gjort opmærksom på problemerne. Det resulterer ofte senere i fatale fejl, som man så ikke forstår.

/mvh
</bole>
Avatar billede fkp85 Praktikant
08. august 2012 - 09:23 #11
$numb var tom, det virkede efter jeg lavede en if struktur :)

erikjacobsen, smider du et svar? :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. august 2012 - 09:29 #12
Fint. Men jeg samler slet ikke på point, tak. Og jeg vover også en halv banan på at sige at Ole heller ikke ønsker point. Så læg selv et svar, og accepter dit eget svar.
Avatar billede fkp85 Praktikant
08. august 2012 - 18:38 #13
Det er så iorden :)