Avatar billede albatros Nybegynder
07. august 2012 - 12:19 Der er 2 kommentarer

Opsætning af CNAME

Hejsa

Jeg har et webhotel hos one.com som huser mit primære website. Jeg har så lavet en blog til min kæreste som hedder www.mithotel.com/madblog.

Jeg har efterfølgende købt et domæne hos gratisdns.dk og har været igennem aktiveringen og alt det der. Nu vil jeg så gerne have adressen (www.mithotel.com/madblog) til at pege hen på det domæne jeg købte hos gratisdns.dk

Jeg har fået at vide jeg skal bruge CNAME frem for URL Forward, men jeg er lidt i tvivl om jeg gør det rigtigt. Når jeg prøver at paste min url (www.mithotel.com/madblog) melder den fejl, jeg kan kun få det til at virke hvis jeg skriver (madblog.mithotel.com) Det acceptere den og besøger jeg URL'en (madblog.mithoel.com) virker det også fint nok, men trykker jeg f.eks. på et link skifter URL'en til www.mithotel.com/madblog/link - Vil det have nogen indflydelse på mit CNAME?
Avatar billede klaverand Nybegynder
07. august 2012 - 12:27 #1
For at forstå det:

mithotel.com er købt og hosted hos one.com ?
Dernæst har du oprettet en blog for din kæreste, hvor indholdet ligger på: mithotel.com/madblog ?
Nu har du købt et domæne til hende, og det vil du gerne have vidersender folk til mithotel.com/madblog ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. august 2012 - 13:02 #2
CNAME er kun til xxx.mithotel.com som du selv angiver og kan ikke anvendes til underbiblioteker

Lav en .htaccess fil i roden af www.mithotel.com/madblog med

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteRule (.*) http://www.newdomain.com/$1 [R=301,L]

Hvor newdomain.com er din kærestes nye url adresse

Har du ikke adgang til at anvende .htaccess filer og bruger istedet PHP, kan du anvende ala

<?php
Header( "HTTP/1.1 301 Moved Permanently" );
Header( "Location: http://www.newdomain.com" );
?>

i din index.php fil