Avatar billede lurup Ekspert
05. august 2012 - 23:12 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

password

HEj

Jeg har en pc efter en afdød vi skal have åbnet.
Hvordan kan vi det ??
Vi kender brugernavn men har ingen password.

Er med win 7 på dansk
Avatar billede pstidsen Novice
05. august 2012 - 23:23 #1
Avatar billede lurup Ekspert
05. august 2012 - 23:29 #2
lyder godt..

Hvordan er det nemmeste at lave en boot cd ?
Avatar billede lclemens Nybegynder
05. august 2012 - 23:39 #3
De har en isofil liggende. Den indeholder det hele. Den skal bare brændes.
Avatar billede lurup Ekspert
06. august 2012 - 00:15 #4
Det har jeg gjort nu og det virker.
Har lige prøvet på min egen pc og oprette en bruger med en passeword .

Hvad skal jeg vælge når programmet har bootet ??
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2012 - 08:22 #5
Det her læser jeg:
Will detect and offer to unlock locked or disabled out user accounts!
Programmet vil opdage og tilbyde at åbne eller abryde admin konto.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2012 - 08:23 #6
abryde=afbryde
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2012 - 14:32 #7
Jeg giver dig lige en beskrivelsen af fremgangsmåden når jeg kommer hjem.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2012 - 17:37 #8
Avatar billede lurup Ekspert
06. august 2012 - 19:12 #9
Det glæder jeg mig meget til pstidsen

Skal om til famlien her kl 20 og håber jeg kan hjælpe dem..
Tak
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2012 - 23:15 #10
Sorry jeg ikke nåede at skrive den inden.. Du får den her I aften/lige over midnat ;-)
Avatar billede lurup Ekspert
06. august 2012 - 23:29 #11
Skønt...
Har prøvet hele aften...
Fandt noget software som jeg var vild med men som desværre ikke er gratis (passcape)

Jeg har prøvet det du skrev om ...
Her hos mig spørger den til flere spørgsmål jeg er usikker på.
Hos familien den ´skal virker sker der ikke rigtig noget efter den har bootet....som om den skriver noget med usb hele tiden
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2012 - 23:37 #12
Så du har fået installeret USB'en men ved ikke lige hvad de skal gøre med selve nulstillingen?

Ja, der er nogle mærkelige spørgsmål, men dem skal jeg nok fortælle hvad du skal svare på..

PS: Er det eneste på USB'en det program?
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2012 - 23:42 #13
PPS: Er USB'en FAT32 og KAN computeren boote på USB?
Avatar billede pstidsen Novice
06. august 2012 - 23:44 #14
Husk dette:
To make a bootable USB drive / key:

1. Copy all files from this CD onto the USB drive.
  It cannot be in a subdirectory on the drive.
  You do not need delete files already on the drive.
2. Install the bootloader (you may have to be administrator)
  On the USB drive, there should now be a file "syslinux.exe".
  Run this from a command line, like this:

    j:\syslinux.exe -ma j:

replace j with some other letter if your USB drive is on another
drive letter than j:
On some drives, you may have to omit the -ma option if you
get an error.
If it says nothing, it probably did install the bootloader.

Please note that you may have to adjust settings in your computers BIOS
setup to boot from USB.
Also, some BIOS (often older machines) simply won't boot from USB anyway.
Unfortunately, there are extremely many different versions of BIOS,
and a lot of them are rather buggy when it comes to booting off different
media, so I am unable to help you.
Avatar billede lurup Ekspert
07. august 2012 - 00:06 #15
Tror jeg fået løst problemet.....skriver lige om 20-30 min igen...
Avatar billede pstidsen Novice
07. august 2012 - 00:24 #16
Jeg har lavet step-by-step guiden, så kan lige så godt skrive den. Så kan andre måske få glæde af den:

Boot på USB
Tryk Enter
Vælg 1 - Password reset
Vælg disk/partition (normalt den største)
Nu skulle den gerne skrive
windows found as Windows
system32 found as System32
config found as config

Tryk Enter
Hvis den skriver "--More--" så tryk Enter indtil den har skrevet det hele
Vælg 1 - Edit user data and password
Skriv brugernavnet
Vælg 1 - Clear (blank) user password
Når den skriver "Password Cleared" så tryk ! og Enter
Tryk q og Enter
Tryk y og Enter
Tryk n og Enter
Hiv USB'en ud og tryk Ctrl+Alt+Delete

Guiden kan afvige under forskellige omstændigheder og hvis der sker noget du ikke ved er, så tryk Enter indtil der er noget der ser ud som beskrevet i guiden.

Skriv hvis der kommer flere problemer.
Avatar billede lurup Ekspert
07. august 2012 - 01:11 #17
Foreløbig mange tak...
Skriver onsdag aften med udfaldet....( skal noget andet i byen)

Har fundet noget andet software pcloginnow som virker hjemme hos mig nu.
Hvis jeg får løst problemet onsdag får du alle point..
Endnu engang 1000 tak
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2012 - 07:25 #18
hopper af tråden
Avatar billede lurup Ekspert
08. august 2012 - 20:33 #19
Hej P Stigsen

Jeg kunne ikke bruge mit egen software og har derfor prøvet dit forslag
Efter sen har bootet kommen med med denne linie som den bare bliver ved med at skrive.
  usb 2-1.5.4: reset full speed usb device using ehci_hcd and addressn 7

den bliver ved med a skrive det

Kan jeg gøre noget ????
Avatar billede lurup Ekspert
08. august 2012 - 23:56 #20
Jeg vil gerne have pstigsen vil svare og tage mod point for det flotte arbejde han har lavet.
Jeg kunne desværre ikke få det til at virke og dt ente med jeg købte passcape
Tak for hjælpen
Avatar billede pstidsen Novice
09. august 2012 - 01:27 #21
Det der der står i #19 ved jeg desværre ikke noget om.. Har ikke set det før.

Godt du fik det ordnet :-)