Avatar billede boro23 Forsker
03. august 2012 - 07:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke gemme i windows 7

Har et ret irriterende problem, kan nogen hjælpe mig?

Hvis jeg f.eks. vil opdatere et program eller downloade en fil kan jeg ikke få lov at gemme eller installere det på pc'en, Jeg får en dialogbox med teksten "filnavnet er ugyldigt". Men hvis jeg downloader programmet på en USB stik og installere derfra er der ingen problemer. Jeg har adminstrator rettigheder, har også prøvet at deaktivere firewall. Nogen forslag?
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2012 - 07:59 #1
ligner en rep af windows installationen

du kunne først prøve nogen af deres programmer

http://support.microsoft.com/mats/windows_file_and_folder_diag/da

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 09:04 #2
Ja det ser desværre ud til at UAC beskytter din pc mod at du ændrer på indholdet af c drevet.
Siden at Vista og Win 7 er kommet på banen har Windows fået mere kontrol over hvad der foregår på C drevet.
Løsningen kunne måske være en repair.
Har du flere partitioner kunne du prøve at gemme der.
PS er det en lille recovery partition er det dog en dårlig ide.
Har du prøvet at slå UAC fra (skyder helt ned)?
For at tjekke om du så kan.
Avatar billede boro23 Forsker
03. august 2012 - 09:24 #3
Er lige ved at køre microsoft's fixit, håber det virker.

Hvad er UAC og hvordan slår man det fra?
Hvordan kører jeg en rep. af win 7. (Håber ikke den skal formateres)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2012 - 09:36 #4
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/Turn-User-Account-Control-on-or-off

man sætter blot sin windows cd i drevet og vælger install og vælger rep altså trykke på r

eller sådan her

http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html

google er din ven

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 09:48 #5
UAC er brugerkontrol og skriver du det i søg skulle du kunne komme ind en menu med en skyder som kan stilles i 4 trin (mener jeg).
Standard er den næst øverste som jeg husker det.
(sidder ved en xp lige nu og her)
En repair formaterer ikke disken men ogerskriver kun systemfiler, så dine personlige data bevares.
Når du henter filer og åbner dem højre klikker du så på dem og kører dem som administrator?
Avatar billede boro23 Forsker
03. august 2012 - 13:01 #6
Hej igen

Mange tak for interessen.

Jeg fik en hjælpende hånd andenstedt fra, det viste sig at være en konflikt mellem asus security manager og bullguard. Efter afinstalleringen af asus security manager kører det igen. Jeg tillader mig at lukke tråden.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2012 - 07:44 #7
husk derfor at oplyse hvad du har inde på DIN pc
vi har jo ikke en kinamands chance for at gætte os til det

du aner ikke hvad der kan konflikte på en pc
det ville blive en lang liste
nero burning og så videre

m.v.h