Avatar billede pixiball Nybegynder
01. august 2012 - 23:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Negativ beløb

Hej

Jeg står og skal udbetale nogle penge til en kunde jeg har fået ind.

Om under normale omstændigheder vil man vel lave en kredit nota på det skyldige beløb. Hvis jeg gør det i SummaSummarum får jeg blot en besked når jeg bogføre kredit notaen der siger at det ikke er muligt at bogføre et negativ beløb:

---------------------------
Fejl
---------------------------
Stone's SummaSummarum kan ikke bogføre fakturaen.
Bruttobeløbet er beregnet til -3.333,33. Negative beløb kan ikke bogføres.
---------------------------
OK
---------------------------

Jeg har forsøgt forskellige ting men intet giver mig lov til at bogføre beløbet.

Er der nogle der har et forslag / løsning?
Avatar billede ottobp Novice
01. august 2012 - 23:39 #1
mit  gær  på  hvad  du  gør  forkert  ku  være  at  du  i  (kreditnota  til  debitor)  går  jeg  udfra  du  bruger  -

at  du  her  skriver  beløbet  negativt  ???  det  vil  den  nok ikke lave

mvh

Otto b petersen  www.summasupport.dk  -  certific. forhandeler af  SummaSummarum
Avatar billede pixiball Nybegynder
02. august 2012 - 08:26 #2
Jeg har prøvet med "positivt antal og negativ beløb" og med "negativ antal og positivt beløb"  SummaSummarum afviser begge.

Jeg har endda forsøgt det samme i en alm. faktura også uden held.
02. august 2012 - 09:43 #3
Hvad med positivt beløb og positivt antal.

Ved valg af kreditnota har du jo valgt at debitors konto skal krediteres.
Avatar billede ottobp Novice
02. august 2012 - 15:27 #4
pixiball  ....  du  spekulerer  alt for meget

du skal  blot  fylde  noget  positive  tal  antal  som  beløb ind i  kreditnota til  debitor

så  virker  det