Avatar billede Sarsten Nybegynder
01. august 2012 - 22:19 Der er 1 kommentar

jQuery array function

Hej eksperter,

Jeg sidder og bøvler med et jQuery script som jeg har hentet. Jeg er ikke ekspert (endnu) på jQuery, og er gået lidt i stå med at modificere et script til tagging af billeder.

Mit problem er at jeg har en metode i jQuery til tagging hvor jeg kan tilføje 'default' værdier til mit billede, det virker fint og nemt men jeg ønsker at taggede værdier vises hvis der eksisterer nogle i db'en så man kan se de allerede taggede.

//her bindes et image
$("#img1").tag({

//default tags er et array og en værdi tilføjes således
//[{ 'id': 1, 'label': 'Uncle jack', 'width': 150, 'height': 190, 'top': 50, 'left': 160}]
defaultTags:

//min egen ide at iterere over en liste

$.each(result.message, function (i, item) {

                            [{ 'item.id': 1, item.name: 'item.andsoon', 'width': 150, 'height': 190, 'top': 50, 'left': 160}]

                                })
//Her laver jeg et json kald ned og henter dataen i db'en og får et result, hvor ideen er at smide dataen ind i et array.

                        $.ajax({
                            url: '/Books/JsonTagUpdate',
                            type: 'POST',
                            dataType: 'json',
                            data: tagJSON,
                            contentType: 'application/json; charset=utf-8',
                            success: function (result) {
                                if (result.success) {

                                }
                        });

Mit spørgsmål er nu hvordan jeg får tilføjet data til dette array om der er en nemmere måde at gøre dette på?

Jeg bruger jTag
http://djpate.com/2011/01/14/jtag-a-jquery-plugin-to-tag-pictures-more/
Avatar billede mireigi Novice
02. august 2012 - 10:08 #1
Du kan prøve med dette:
success: function (result) {
  if (result.success) {
      for(var i = 0; i < result.length; i++)
        ditArray.push(result[i]);
  }

Jeg er ikke sikker på, hvad result indholder hos dig, da det ser ud til, at du mangler 2 parametre. Men jeg går ud fra, at det er dine data.