Avatar billede juks Novice
01. august 2012 - 00:28 Der er 7 kommentarer

list til Datagridview mangler 2 første punkter

hvorfor virker det her ikke..
den fejler når jeg når til nr 28 på listen , samt at den ikke tager de 2 første rækker med.

kan det hænge sammen men jeg laver denne her
  _saving.Sort(delegate(Savings s1, Savings s2) { return s2.saving.CompareTo(s1.saving); });

dataGridView1.AutoGenerateColumns = true;
dataGridView1.DataSource = _saving;
Avatar billede Syska Mester
01. august 2012 - 00:42 #1
Pas ...

Kan du komme med lidt mere kode ... og en besværlige måde du sortere på.

Show me the code ... :-)
Avatar billede juks Novice
01. august 2012 - 00:49 #2
public class Savings
    {

            public int i { get; set; }
            public int j { get; set; }
            public double saving { get; set; }
    }

double savingvalue;

                //start ved 1 fordi 0 er depot
                for (int i =1; i < _kunder.Count; i++)
                {
                    for (int j = i+1; j < _kunder.Count; j++)
                    {
                        var ij = _afstand.Single(a => a.i == i && a.j == j);
                        var ci0 = _afstand.Single(a => a.i == 0 && a.j == i).kant;
                        var c0j = _afstand.Single(a => a.i == 0 && a.j == j).kant;
                        var cij = ij.kant;

                        savingvalue = ci0 + c0j - cij;
                        _saving.Add(new Savings { i = i, j = j, saving = savingvalue });
                    }
                _saving.Sort(delegate(Savings s1, Savings s2) { return s2.saving.CompareTo(s1.saving); });
Avatar billede juks Novice
01. august 2012 - 00:50 #3
jeg kan se at listen indeholder de rigtige tal men de 2 første kommer ikke med
Avatar billede juks Novice
01. august 2012 - 01:03 #4
listen indeholder faktisk data til en matrix og ville helt have den listet således .. men det var for langhåret :)

1,2,100
1,3,200
1,4,300
Avatar billede juks Novice
01. august 2012 - 01:20 #5
refresh løste problemet
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. august 2012 - 07:59 #6
Husk at navngive dine variabler korrekt. Og properties starter altid med stort bogstav :)

Læs her og få styr på det.
http://weblogs.asp.net/scottdockendorf/archive/2005/01/26/361020.aspx
Avatar billede ntholm Nybegynder
14. august 2012 - 12:57 #7
Husk at slutte af med databind:

dataGridView1.DataSource = _saving;
dataGridView1.Databind(); <----