Avatar billede aleq Juniormester
31. juli 2012 - 14:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

resize quick launch ikoner

Hej

Jeg ved at man kan lave dem enten small eller large, men her på det seneste er mine ikoner blevet ekstra små efter at jeg har pillet ved noget i Personlige Indstillinger > Vinduesfarver.

Kan nogen være så venlig at fortælle mig hvordan jeg øger størrelsen af dem en smule og ikke gør dem kæmpe store for det er der ik plads til her.

Tak
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2012 - 14:34 #1
tryk på venstre ctrl og tryk på scroll tasten på musen hvis du har sådan en - fremad for at gøre dem større - bagud mod dig selv for at gøre dem mindre

m.v.h
Avatar billede aleq Juniormester
31. juli 2012 - 15:37 #2
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2012 - 16:20 #3
Avatar billede aleq Juniormester
31. juli 2012 - 16:34 #4
Quick Launch er de små ikoner lige til højre for Start knappen, hvor de selv definerer hvilke genveje du skal have og til hvilke filer/mapper/programmer. Det er ikke det samme som de vinduer, filer, mapper og programmer som du åbner som ender med at være på startlinien.
Avatar billede aleq Juniormester
01. august 2012 - 12:21 #5
Personlige Indstillinger > Vinduesfarver > Ikke-Aktiv Titellinje (nederste række)
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2012 - 16:10 #6
Avatar billede aleq Juniormester
02. august 2012 - 16:49 #7
"Kan nogen være så venlig at fortælle mig hvordan jeg øger størrelsen af dem en smule og ikke gør dem kæmpe store for det er der ik plads til her."

Jeg føler at folk på eksperten ikke helt læser hvad man skriver i sit indlæg. Jeg får for mange misvisende svar pga. dette.
Avatar billede aleq Juniormester
02. august 2012 - 16:55 #8
Men ok jeg ved ikke om det ville have hjulpet at skrive at jeg ikke bruger noget tema (som Aero). Mit Win7 udseende er degraderet til Win95 udseende da jeg synes at det er mindre distraherende. Men nu har jeg allerede skrevet min løsning på problemet.

Det skal også skrives at øgelsen af Cleartype også har afhjulpet problemet:

Højreklik Skrivebord > Personlige Indstillinger > Skærm > 150%

På en stor 24" monitor og den høje 1920*1080 opløsning er det vigtigt at kunne forstørre tekst og ikoner, især hvis man har mindre problemer med synet. Derfor ville jeg vide det. Men som sagt hvis man gør ikonerne for store, som poko1 foreslog, så mister man nemt 3-5cm af skærmen forneden.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2012 - 17:23 #9
Her hvad du kan ændre på Skrivebord!
http://gratisupload.dk/vis_billede/683234/