Avatar billede bdef Novice
31. juli 2012 - 11:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor dur ontextchanged ikke?

Jeg har en stump af min kode, som ser sådan ud:
(Og ja, jeg ved godt at der er et kalender objekt, som kan vælge datoer, men det er fravalgt af forskellige årsager)

        <td>Dag:</td>
        <td><asp:TextBox ID="tb_Dag" runat="server" Width="40px"
                ontextchanged="tb_Dag_TextChanged"></asp:TextBox></td>
        <td><asp:RequiredFieldValidator ID="Vaerdi1"  runat="server"
                controltovalidate="tb_Dag" ErrorMessage="Skal udfyldes" display="Static" />
            <asp:RangeValidator        ID="Vaerdi3"  runat="server" Type="Integer"
                ControlToValidate="tb_Dag" ErrorMessage="Skal være mellem 1 og 31"
                MaximumValue="31" MinimumValue="1" /></td>

Funktionen: ontextchanged="tb_Dag_TextChanged" køres aldrig.
Avatar billede Syska Mester
31. juli 2012 - 11:09 #1
Du skal have: AutoPostBack="True" i din TextBox.

Det gør at den bliver kørt når den mister fokus.

Der er ikke andre indbyggede muligheder. Det ville jo ikke være smart at den lavede postback for hvert enkelt tryk.

Du kan også lave din validering i javascript for at gøre det hele client side.
Avatar billede bdef Novice
31. juli 2012 - 12:40 #2
Den kalder en funktion, som lavet et opslag på min SQL server. Det er derfor jeg vil kalde den sådan.

Desværre virker det stadig ikke. Jeg mistænker det er fordi datavalideringerne tager fokus og min funktion derfor ikke får 'besked'
Avatar billede Syska Mester
31. juli 2012 - 12:49 #3
Du kan jo nemt at se om der bliver lavet et postback til din server. Det giver jo et reload af hele din side.

Derudover kan du jo prøve at lave et simpelt eksempel på det, hvor der ikke er validering med.

Du kan også prøve at poste lidt mere af din kode, så kan jeg jo se om jeg kan få det til at virke.

mvh
Avatar billede bdef Novice
31. juli 2012 - 19:50 #4
Det gør det ikke. Siden loades ikke.
Avatar billede Syska Mester
31. juli 2012 - 20:20 #5
Så er det eneste jeg kan sige ... der må være en fejl i din kode et sted. Det virker hos mig.

Men husk, det er kun når du forfalder feltet at der sker et postback. Hvis du har disabled javascript, så virker det selvf ikke.

Kan du ikke poste et komplet eksempel så vil jeg se på hvad der eventuelt går galt.

mvh
Avatar billede bdef Novice
01. august 2012 - 21:24 #6
Kom med et svar. Det virker nu. Det var en copy paste fejl fra min side og du havde ret :-)
Avatar billede bdef Novice
30. august 2012 - 07:38 #7
Plz. Send svar.
Avatar billede bdef Novice
08. september 2012 - 11:37 #8
Hmm .. er glad for hjælpen, men lukker nu.