Avatar billede dallan2007 Nybegynder
30. juli 2012 - 15:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Validering af form felter

Jeg har et lille script som validerer input-felterne på en form, og en af definationerne jeg anvender hedder:

var check1 = /^[A-Za-z0-9 ]{3,20}$/;

Og det fungere skam ganske udemærket, men hvad nu hvis jeg gerne vil tillade at et felt er tomt (dvs. ikke påkrævet), men hvis brugeren så alligevel udfylder det, så skal det naturligvis være korrekt. Kort sagt: hvordan laver man ovenstående udtryk, men hvor et tomt felt altså er tilladt?
Avatar billede kjeldsted Novice
30. juli 2012 - 16:44 #1
Vil det ikke næsten være nemmest så, bare først at tjekke om feltet er tomt. Hvis ikke så tjekke om parametrene er overholdt?

Du kan jo fx. (så vidt jeg lige husker) skrive:

if(str) {
//Tjek hvad den indeholder
}
else {
//Strengen er tom
}
Avatar billede mireigi Novice
30. juli 2012 - 23:13 #2
Nu er jeg ikke helt sikker, men jeg mener, at du kan gøre sådan her:

var check1 = /(^[A-Za-z0-9 ]{3,20}$|[^.])/;
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
31. juli 2012 - 09:01 #3
@mireigi
Nej den tillader ikke et blankt felt, så jeg laver det på den måde som kjeldsted forslog. Dog er jeg rendt ind i et lidt andet problem, for den definition tillader ikke æøå. Tænke tænke...
Avatar billede mireigi Novice
31. juli 2012 - 09:16 #4
Erstat A-Za-z med \w
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
15. oktober 2012 - 12:34 #5
kjeldsted smid et svar :O)
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
17. oktober 2012 - 16:55 #6
Lukker