Avatar billede juks Novice
30. juli 2012 - 15:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

arrayliste foreach men skal have punkt 1og 2

hej jeg prøver at loop igennem en liste der inderholder grupper af punkter.

Dette fungere fint nok jeg får vist tallene i listen
-----
  foreach (int point in (ArrayList)SetRoute[i])
                {
                    str = str + "-" + point.ToString();

                }

----
men jeg ville gerne kunne regne på nogle af tallene dvs det jeg skal kunne er får

point[1] -point[2]
point[2] -point[3]
point[4] -point[4]

hvordan kan man gøre dette i arraylist
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2012 - 15:10 #1
brug en for loekke fremfor en foreach loekke og indexer dig ind i ArrayList'en
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2012 - 15:11 #2
Du boer nok ioevrigt skifte fra ArrayList til List<> medmindre du skal understoette .NET 1.x
Avatar billede juks Novice
30. juli 2012 - 15:28 #3
jaa det burde jeg nok men jeg er i tidspress og derfor så har jeg brug for kunne dette her..
problemet er jo at hvert point indholder flere punkter

for (int i = 0; i < SetRoute.Count; i++)
            {
                string str = "";
                string strload = "";

                foreach (double load in (ArrayList)LoadRoute[i])
                {
                    strload = strload + " " + load.ToString();

                }

              foreach (int point in (ArrayList)SetRoute[i])
                {
                    str = str + "-" + point.ToString();

                }

og derfor ved jeg ikke hvordan jeg får count af  (ArrayList)SetRoute[i])
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2012 - 15:50 #4
((ArrayList)SetRoute[i])).Count

boer virke
Avatar billede juks Novice
30. juli 2012 - 19:41 #5
takker..
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2012 - 20:49 #6
saa smider jeg et svar
Avatar billede naansoft Nybegynder
31. juli 2012 - 10:24 #7
Blot en kommentar: Et dictionary ville have været en del bedre.
Avatar billede juks Novice
31. juli 2012 - 21:25 #8
naansoft kan du forklare hvorfor ?
Avatar billede naansoft Nybegynder
01. august 2012 - 10:17 #9
Det hele afhænger af hvordan dine emner i din liste er opbygget, og så også om der er dynamik i din liste.

Hvis der er tale om simple emner (f.eks. en række tal) i en statisk liste, så kan jeg ikke se noget problem i at anvende et array:

int[] numbers = new int[5] {10, 20, 30, 40, 50};
var a = numbers[3] + numbers[4];

Men et array kan ikke nemt udvides, og kan være træls på mange måder. Derfor foretrækker jeg ofte et dictionary:

Dictionary<int, int> numbers = new Dictionary<int, int>();
numbers.add(a,10); numbers.add(a,20); numbers.add(a,30); numbers.add(a,40); numbers.add(a,50);
var a = numbers[3] + numbers[4];

Tag et kig på http://www.dotnetperls.com/dictionary for ideer!
Avatar billede naansoft Nybegynder
01. august 2012 - 10:18 #10
Lille bøf: Jeg skrev numbers.add(a,10); osv - der skulle have stået numbers.add(1,10); numbers.add(2,20); ... numbers.add(5,50);
Sorry...