Avatar billede renny Nybegynder
30. juli 2012 - 10:48 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

fejl efter upload

jeg har lavet en hjemmeside i visual studio 2012 web, det virker lokalt, men når jeg uploader det til server, får jeg fejl, kan nogen se hvad der er galt, eller hvad jeg gør galt :-)

fejlen kan ses på

http://timestat.net/
Avatar billede Syska Mester
30. juli 2012 - 11:24 #1
Start med at gøre som der står i fejlbeskeden, det vil gøre så du kan se information om fejlen når den er på en remote host.

Dette kan være alt fra forkert .NET version til ... ja, alt. Ikke sådan lige at vide hvad fejlen er.

Slå remote debug til, så kommer der flere information vi kan bruge til noget.

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

i din web.config.
Avatar billede renny Nybegynder
30. juli 2012 - 12:13 #2
er det ligemeget hvor i web.config jeg placerer dette ?

den ser sådan ud nu

<?xml version="1.0"?>
<!--
  For more information on how to configure your ASP.NET application, please visit
  http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=169433
  -->
<configuration>
  <system.webServer>
    <validation validateIntegratedModeConfiguration="false" />
    <handlers>
      <remove name="ChartImageHandler" />
      <add name="ChartImageHandler" preCondition="integratedMode" verb="GET,HEAD,POST"
        path="ChartImg.axd" type="System.Web.UI.DataVisualization.Charting.ChartHttpHandler, System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" />
    </handlers>
  </system.webServer>
  <appSettings>
    <add key="aspnet:UseTaskFriendlySynchronizationContext" value="true" />
    <add key="ValidationSettings:UnobtrusiveValidationMode" value="WebForms" />
    <add key="ChartImageHandler" value="storage=file;timeout=20;dir=c:\TempImageFiles\;" />
  </appSettings>
  <system.web>
    <httpHandlers>
      <add path="ChartImg.axd" verb="GET,HEAD,POST" type="System.Web.UI.DataVisualization.Charting.ChartHttpHandler, System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"
        validate="false" />
    </httpHandlers>
    <compilation debug="true" targetFramework="4.5">
      <assemblies>
        <add assembly="System.Web.Entity, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
        <add assembly="System.Data.Entity, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
        <add assembly="System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
      </assemblies>
    </compilation>
    <httpRuntime requestValidationMode="4.5" targetFramework="4.5" encoderType="System.Web.Security.AntiXss.AntiXssEncoder, System.Web, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
    <pages controlRenderingCompatibilityVersion="4.5">
      <namespaces>
        <add namespace="System.Web.Optimization" />
      </namespaces>
      <controls>
        <add tagPrefix="asp" namespace="System.Web.UI.DataVisualization.Charting"
          assembly="System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" />
      </controls>
    </pages>
    <machineKey compatibilityMode="Framework45"/>
    <authentication mode="Forms">
      <forms loginUrl="~/Account/Login.aspx" timeout="2880"/>
    </authentication>
    <profile defaultProvider="DefaultProfileProvider">
      <providers>
        <add name="DefaultProfileProvider" type="System.Web.Providers.DefaultProfileProvider, System.Web.Providers, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" connectionStringName="DefaultConnection" applicationName="/"/>
      </providers>
    </profile>
    <membership defaultProvider="DefaultMembershipProvider">
      <providers>
        <add name="DefaultMembershipProvider" type="System.Web.Providers.DefaultMembershipProvider, System.Web.Providers, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" connectionStringName="DefaultConnection" enablePasswordRetrieval="false" enablePasswordReset="true" requiresQuestionAndAnswer="false" requiresUniqueEmail="false" maxInvalidPasswordAttempts="5" minRequiredPasswordLength="6" minRequiredNonalphanumericCharacters="0" passwordAttemptWindow="10" applicationName="/"/>
      </providers>
    </membership>
    <roleManager defaultProvider="DefaultRoleProvider">
      <providers>
        <add name="DefaultRoleProvider" type="System.Web.Providers.DefaultRoleProvider, System.Web.Providers, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" connectionStringName="DefaultConnection" applicationName="/"/>
      </providers>
    </roleManager>
    <sessionState mode="InProc" customProvider="DefaultSessionProvider">
      <providers>
        <add name="DefaultSessionProvider" type="System.Web.Providers.DefaultSessionStateProvider, System.Web.Providers, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" connectionStringName="DefaultConnection"/>
      </providers>
    </sessionState>
  </system.web>
  <connectionStrings>
    <add name="DefaultConnection" connectionString="Data Source=(LocalDb)\v11.0;Initial Catalog=aspnet-timestat-20120729154347;Integrated Security=SSPI;AttachDBFilename=|DataDirectory|\aspnet-timestat-20120729154347.mdf" providerName="System.Data.SqlClient"/>
    <add name="renny_timeConnectionString1" connectionString="Data Source=(LocalDB)\v11.0;AttachDbFilename="C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL10_50.SQLEXPRESS\MSSQL\DATA\renny_time.mdf";Integrated Security=True;Connect Timeout=30" providerName="System.Data.SqlClient"/>
  </connectionStrings>
</configuration>
Avatar billede Syska Mester
30. juli 2012 - 12:48 #3
Det skal passe ind ... dvs merge dem.
Avatar billede renny Nybegynder
30. juli 2012 - 13:37 #4
jeg kan ikke få det til at give nogen forskel :-(
Avatar billede Syska Mester
30. juli 2012 - 15:41 #5
Hvordan laver du kopiere du dit web projekt til dit webhotel?

Hvordan ser den web.config ud som ligger på dit webhotel?
Avatar billede renny Nybegynder
31. juli 2012 - 15:06 #6
Jeg bruger ftp i totalcommander 8 til upload

web.config på server ser således ud

<?xml version="1.0"?>
<!--
  For more information on how to configure your ASP.NET application, please visit
  http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=169433
  -->
<configuration>
  <system.webServer>
    <validation validateIntegratedModeConfiguration="false" />
    <handlers>
      <remove name="ChartImageHandler" />
      <add name="ChartImageHandler" preCondition="integratedMode" verb="GET,HEAD,POST"
        path="ChartImg.axd" type="System.Web.UI.DataVisualization.Charting.ChartHttpHandler, System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" />
    </handlers>
  </system.webServer>
  <appSettings>
    <add key="aspnet:UseTaskFriendlySynchronizationContext" value="true" />
    <add key="ValidationSettings:UnobtrusiveValidationMode" value="WebForms" />
    <add key="ChartImageHandler" value="storage=file;timeout=20;dir=c:\TempImageFiles\;" />
  </appSettings>
  <system.web>
    <httpHandlers>
      <add path="ChartImg.axd" verb="GET,HEAD,POST" type="System.Web.UI.DataVisualization.Charting.ChartHttpHandler, System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"
        validate="false" />
    </httpHandlers>
    <compilation debug="true" targetFramework="4.5">
      <assemblies>
        <add assembly="System.Web.Entity, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
        <add assembly="System.Data.Entity, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
        <add assembly="System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
      </assemblies>
    </compilation>
    <httpRuntime requestValidationMode="4.5" targetFramework="4.5" encoderType="System.Web.Security.AntiXss.AntiXssEncoder, System.Web, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
    <pages controlRenderingCompatibilityVersion="4.5">
      <namespaces>
        <add namespace="System.Web.Optimization" />
      </namespaces>
      <controls>
        <add tagPrefix="asp" namespace="System.Web.UI.DataVisualization.Charting"
          assembly="System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" />
      </controls>
    </pages>
    <machineKey compatibilityMode="Framework45"/>
    <authentication mode="Forms">
      <forms loginUrl="~/Account/Login.aspx" timeout="2880"/>
    </authentication>
    <profile defaultProvider="DefaultProfileProvider">
      <providers>
        <add name="DefaultProfileProvider" type="System.Web.Providers.DefaultProfileProvider, System.Web.Providers, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" connectionStringName="DefaultConnection" applicationName="/"/>
      </providers>
    </profile>
    <membership defaultProvider="DefaultMembershipProvider">
      <providers>
        <add name="DefaultMembershipProvider" type="System.Web.Providers.DefaultMembershipProvider, System.Web.Providers, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" connectionStringName="DefaultConnection" enablePasswordRetrieval="false" enablePasswordReset="true" requiresQuestionAndAnswer="false" requiresUniqueEmail="false" maxInvalidPasswordAttempts="5" minRequiredPasswordLength="6" minRequiredNonalphanumericCharacters="0" passwordAttemptWindow="10" applicationName="/"/>
      </providers>
    </membership>
    <roleManager defaultProvider="DefaultRoleProvider">
      <providers>
        <add name="DefaultRoleProvider" type="System.Web.Providers.DefaultRoleProvider, System.Web.Providers, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" connectionStringName="DefaultConnection" applicationName="/"/>
      </providers>
    </roleManager>
    <sessionState mode="InProc" customProvider="DefaultSessionProvider">
      <providers>
        <add name="DefaultSessionProvider" type="System.Web.Providers.DefaultSessionStateProvider, System.Web.Providers, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" connectionStringName="DefaultConnection"/>
      </providers>
    </sessionState>
  </system.web>
  <connectionStrings>
    <add name="DefaultConnection" connectionString="Data Source=(LocalDb)\v11.0;Initial Catalog=aspnet-timestat-20120729154347;Integrated Security=SSPI;AttachDBFilename=|DataDirectory|\aspnet-timestat-20120729154347.mdf" providerName="System.Data.SqlClient"/>
    <add name="renny_timeConnectionString1" connectionString="Data Source=(LocalDB)\v11.0;AttachDbFilename=&quot;C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL10_50.SQLEXPRESS\MSSQL\DATA\renny_time.mdf&quot;;Integrated Security=True;Connect Timeout=30" providerName="System.Data.SqlClient"/>
  </connectionStrings>
</configuration>
Avatar billede Syska Mester
31. juli 2012 - 15:14 #7
Men du har jo heller ikke tilføjet det endnu.

Du skal merge de ting.

Dvs findes det element ikke så skal du tilføje det. Den skal nok brokke sig hvis du har det 2 gang.

<?xml version="1.0"?>
<!--
  For more information on how to configure your ASP.NET application, please visit
  http://go.microsoft.com/ (...)
  -->
<configuration>
  <system.webServer>
    <validation validateIntegratedModeConfiguration="false" />
    <handlers>
      <remove name="ChartImageHandler" />
      <add name="ChartImageHandler" preCondition="integratedMode" verb="GET,HEAD,POST"
        path="ChartImg.axd" type="System.Web.UI.DataVisualization.Charting.ChartHttpHandler, System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" />
    </handlers>
  </system.webServer>
  <appSettings>
    <add key="aspnet:UseTaskFriendlySynchronizationContext" value="true" />
    <add key="ValidationSettings:UnobtrusiveValidationMode" value="WebForms" />
    <add key="ChartImageHandler" value="storage=file;timeout=20;dir=c:\TempImageFiles\;" />
  </appSettings>
  <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    <httpHandlers>
      <add path="ChartImg.axd" verb="GET,HEAD,POST" type="System.Web.UI.DataVisualization.Charting.ChartHttpHandler, System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"
        validate="false" />
    </httpHandlers>
    <compilation debug="true" targetFramework="4.5">
      <assemblies>
        <add assembly="System.Web.Entity, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
        <add assembly="System.Data.Entity, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089"/>
        <add assembly="System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
      </assemblies>
    </compilation>
    <httpRuntime requestValidationMode="4.5" targetFramework="4.5" encoderType="System.Web.Security.AntiXss.AntiXssEncoder, System.Web, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
    <pages controlRenderingCompatibilityVersion="4.5">
      <namespaces>
        <add namespace="System.Web.Optimization" />
      </namespaces>
      <controls>
        <add tagPrefix="asp" namespace="System.Web.UI.DataVisualization.Charting"
          assembly="System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" />
      </controls>
    </pages>
    <machineKey compatibilityMode="Framework45"/>
    <authentication mode="Forms">
      <forms loginUrl="~/Account/Login.aspx" timeout="2880"/>
    </authentication>
    <profile defaultProvider="DefaultProfileProvider">
      <providers>
        <add name="DefaultProfileProvider" type="System.Web.Providers.DefaultProfileProvider, System.Web.Providers, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" connectionStringName="DefaultConnection" applicationName="/"/>
      </providers>
    </profile>
    <membership defaultProvider="DefaultMembershipProvider">
      <providers>
        <add name="DefaultMembershipProvider" type="System.Web.Providers.DefaultMembershipProvider, System.Web.Providers, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" connectionStringName="DefaultConnection" enablePasswordRetrieval="false" enablePasswordReset="true" requiresQuestionAndAnswer="false" requiresUniqueEmail="false" maxInvalidPasswordAttempts="5" minRequiredPasswordLength="6" minRequiredNonalphanumericCharacters="0" passwordAttemptWindow="10" applicationName="/"/>
      </providers>
    </membership>
    <roleManager defaultProvider="DefaultRoleProvider">
      <providers>
        <add name="DefaultRoleProvider" type="System.Web.Providers.DefaultRoleProvider, System.Web.Providers, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" connectionStringName="DefaultConnection" applicationName="/"/>
      </providers>
    </roleManager>
    <sessionState mode="InProc" customProvider="DefaultSessionProvider">
      <providers>
        <add name="DefaultSessionProvider" type="System.Web.Providers.DefaultSessionStateProvider, System.Web.Providers, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" connectionStringName="DefaultConnection"/>
      </providers>
    </sessionState>
  </system.web>
  <connectionStrings>
    <add name="DefaultConnection" connectionString="Data Source=(LocalDb)\v11.0;Initial Catalog=aspnet-timestat-20120729154347;Integrated Security=SSPI;AttachDBFilename=|DataDirectory|\aspnet-timestat-20120729154347.mdf" providerName="System.Data.SqlClient"/>
    <add name="renny_timeConnectionString1" connectionString="Data Source=(LocalDB)\v11.0;AttachDbFilename=&quot;C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL10_50.SQLEXPRESS\MSSQL\DATA\renny_time.mdf&quot;;Integrated Security=True;Connect Timeout=30" providerName="System.Data.SqlClient"/>
  </connectionStrings>
</configuration>

Da du allerede har en System.web i web.config skal det derind under.

Nu har jeg tilføjet det i overstående.
Avatar billede renny Nybegynder
31. juli 2012 - 15:20 #8
Takker :-)

nu er det ændret
Avatar billede Syska Mester
31. juli 2012 - 15:28 #9
Får du så en mere detaljeret fejlbeskrivelse?
Avatar billede renny Nybegynder
31. juli 2012 - 15:32 #10
du kan se den på http://timestat.net/
Avatar billede Syska Mester
31. juli 2012 - 15:37 #11
Kan se du bruger 4.5 ... og sikkert en beta/rc af 2011/2012 ... det er med 99% sikkerhed ikke understøtet på dit webhotel.

Du kan dog ændre framework version under properties på dit projekt.

Men hvem er din host? Undersøtter de .NET 4? Siden den ikke kender den property kunne det virksom som om at det kører på .NET 3.5 eller under.

Den property kom vist først med i .NET 4.0 nemlig.

mvh
Avatar billede renny Nybegynder
31. juli 2012 - 15:49 #12
webhotel er hos https://www.addnet.dk/
Avatar billede renny Nybegynder
31. juli 2012 - 15:55 #13
jeg kan ikke se noget om det under support, så jeg har sendt en mail til support

vender tilbage :-)
Avatar billede renny Nybegynder
31. juli 2012 - 17:10 #14
nu er det opgraderet til net4, og jeg har ændret i visual studio fra net4,5 til net 4 og uploadet siden igen

men samme fejl
Avatar billede Syska Mester
31. juli 2012 - 18:13 #15
Men du har glemt at tilføje så vi kan se debug information igen. :-)

Tilføj det igen:
<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Så det passer ind ... og da du allerede har <system.web> skal du bare tilføje <customErrors mode="Off"/> et sted i den.

Så kan vi se hvad nye film du får.

mvh
Avatar billede Syska Mester
31. juli 2012 - 18:20 #16
Nu fik du da i hvert fald lavet et eller andet om. :-)

Kan faktisk også se at du i starten skrev du brugte VS 2012 :-)
Avatar billede renny Nybegynder
31. juli 2012 - 18:32 #17
så er web.config tilrettet
Avatar billede Syska Mester
31. juli 2012 - 18:39 #18
Nu har du nogen compile fejl du skal have rettet.

Vær opmærksom på at ikke alt i .NET 4.5 findes i .NET 4.0, så der kan være nogen ting du bliver nødt til at rette for at få det til at compile igen.

Kender dog ingen hosts endnu der tillyder .NET 4.5, men mon ikke snart det kommer :-)
Avatar billede renny Nybegynder
02. august 2012 - 14:08 #19
buzzzz vil du lave et svar :-)
Avatar billede Syska Mester
02. august 2012 - 14:13 #20
svar
Avatar billede renny Nybegynder
02. august 2012 - 14:19 #21
Tak for hjælpen :-)

det kan være jeg får flere problemer, da jeg er ret grøn i .net
Avatar billede Syska Mester
02. august 2012 - 14:22 #22
Du opretter bare spm ...