Avatar billede nissen2630 Novice
30. juli 2012 - 00:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP preg_replace problem

Jeg har en større tekst($row->text) hvor i følgende kan indgå :

{gcc amount=200 from=DKK to=EUR}

Jeg skal bruge en stump kode til at erstatte overstående med en omregnet værdi af ( round($data[0], 2) )

Har forsøgt mig med følgende :

$regex = '/{gcc\s*.*?}/i';
$row->text = preg_replace($regex, round($data[0], 2), $row->text, 1);

Men det virker naturligvis ikke.
Håber en venlig sjæl kan hjælpe
Avatar billede rix Praktikant
30. juli 2012 - 03:24 #1
$regex = '/\{gcc\s*.*?\}/';

lige min føste bud uden at teste det men det var det der falt mig i øjne føste omgang
Avatar billede nissen2630 Novice
30. juli 2012 - 09:28 #2
Det virker jo også som det skal.
Det gjorde mit første også men et andet plugin i Joomla syntes ikke jeg skulle have lov til slette noget fra teksten :-)

Smid et svar.
Avatar billede rix Praktikant
30. juli 2012 - 16:17 #3
Fedt :)