Avatar billede lubker Nybegynder
28. juli 2012 - 21:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XML til php

Jeg har en XML streng der ser nogenlunde sådan ud:

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<soapenv:Envelope xmlns:soapenv="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
<soapenv:Body>
<ns1:getRuntimeValues2 xmlns:ns1="utcs">
<ns1:arrayItem xsi:type="ns1:WSResourceValueEnvelope">
<ns1:resourceID xsi:type="xsd:int">77076</ns1:resourceID>

<ns1:isValueRuntime xsi:type="xsd:boolean">true</ns1:isValueRuntime>

<ns1:typeString xsi:type="xsd:string">resource_temperature</ns1:typeString>

<ns1:value xmlns:ns2="utcs.values"  xsi:type="ns2:WSFloatingPointValue">
<ns2:minimumValue xsi:type="xsd:double">-1000.0</ns2:minimumValue>

<ns2:floatingPointValue xsi:type="xsd:double">25.600000381469727</ns2:floatingPointValue>

<ns2:maximumValue xsi:type="xsd:double">1000.0</ns2:maximumValue>
</ns1:value>
</ns1:arrayItem>
</ns1:getRuntimeValues2>
</soapenv:Body>
</soapenv:Envelope>

Den eneste relevante information er værdien af "ns2:floatingPointValue" (25.600000381469727).
Hvordan kan jeg overføre denne til en php variabel?
Jeg har forsøgt med SimpleXMLElement, men når der indgår : i entry'en kan jeg ikke parse den.

Er der en der kan knække den?
Avatar billede olebole Juniormester
28. juli 2012 - 22:14 #1
<ole>

Du kan godt bruge SimpleXml

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
28. juli 2012 - 22:15 #2
- og så ville det i øvrigt klæde dig at forholde dig til dine åbne tråde  *o)
Avatar billede lubker Nybegynder
29. juli 2012 - 11:36 #3
Tak for opfordringen. - Jeg har været mine åbne tråde igennem.

Jeg har prøvet dit forslag, men eftersom der allerede bliver brugt namespaces i root-elementet, kan jeg ikke få det til at virke.

Jeg kan selvfølgelig lave den simple og søge efter en kendt tekststreng og så klippe en sub-string ud, men ser bare ikke helt denne løsning som den optimale :-)
Avatar billede lubker Nybegynder
29. juli 2012 - 14:22 #4
Du må gerne give et svar.
Jeg har ikke fundet en løsning endnu, men opretter et nyt spørgsmål da problemet er lidt anderledes og større end beskrevet her.
Avatar billede olebole Juniormester
29. juli 2012 - 14:58 #5
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)

Du bør nok kikke på DOM og/eller XML-Parseren. Ikke mindst, hvis opgaven er mere kompleks. SimpleXml er trods alt en 'halvskaldet kylling'  *o)
Avatar billede lubker Nybegynder
29. juli 2012 - 15:01 #6
Det vil jeg prøve. Tak for input.