Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
27. juli 2012 - 12:04 Der er 12 kommentarer

Hvordan slår jeg trådløst internet til?

Hej allesammen!
Jeg har lige fået en ny PC, staionære.
Men af en eller anden grund kan jeg ikke få oprettet trådløst internetforbindelse til den. Lige nu har jeg koblet et kabel til den.
Det er som om den slet ikke kan finde det hjemme netværk jeg bruger...

Nogle idéer, tak.
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2012 - 12:08 #1
Har den overhovedet trådløst netværkskort? Det er ikke standard i stationære, da de jo er; stationære.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2012 - 12:34 #2
det er ikke sikkert, at dit netværk udsender SSID - og så skal du selv oprette og indtaste data.
Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
27. juli 2012 - 14:19 #3
@pstidsen Det kan godt være det er sandt, at der ikke er trådløst netværkskort deri. :/
Nogle råd til hvordan man får sådan et? Kan man købe det ved sin internetudbyder eller hvad?

@claes57 Jeg kan huske at der var SSID på min gamle PC, så mon der ikke stadig skulle være det? :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
27. juli 2012 - 14:49 #4
et sted du kan købe trådløse netkort er her

http://www.elgiganten.dk/catalog/pc-hardware/dk_netvark_router/netvark-og-router?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CategoryUUIDLevel2%3DsiAKeQuvU9QAAAEnYwN94OGk%26Produkttype%3DNetv%25C3%25A6rks%2Badapter%26online%3D1%26%40Sort.ProductListPrice%3D0&SelectedAttribute=Netv%C3%A6rks+adapter

men hvis det skulle være mont. i din maskine og det kun er fordi den ikke kan finde netværket så vær sikker på du indtaster SSID som det står med både små og store tegn
Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
28. juli 2012 - 00:13 #5
@sadolin1978 Tak for hjælpen. :)

Men hvis nu min computer har det trådløse netkort, hvordan finder jeg så ud af hvad SSID'en er?

Jeg kan desværre ikke spørge nogen her i nærheden af hvor jeg bor, siden de ikke ved så meget om internet og IT..
28. juli 2012 - 00:19 #6
Nu skal du lige lige være HELT sikker på at 'dyret' har trådløst netkort indbygget !!!
Se lige i [Kontrolpanel] [Netværk] ...

PS: Du har jo ikke nævnt hvilket STYRESYSTEM der er tale om ???
Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
28. juli 2012 - 00:33 #7
@karise_larry
Her er der et link til computeren: http://www.sharkgaming.dk/msharkintel.html

Undskyld jeg spørger, men hvordan kan jeg se om der er trådløst netkort indbygget?
Kontrolpanel\Netværk og Internet\?

Jeg har lige læst inde på "Hjælp og support", at jeg skal slukke for routeren i nogle sekunder, og derefter vil routeren automatisk tilføje computeren til netværket?
28. juli 2012 - 01:06 #8
99% sikker - der er IKKE 'indbygget' trådløst netværk i denne "GamingPC" ...
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2012 - 10:52 #9
hvis du vil have wi-fi let, så bare sæt en usb-dongle i maskinen
http://www.edbpriser.dk/wi-fi-dongle/trendnet-tew-648ubm-id-4308079.aspx
denne fylder stort set intet
Avatar billede sadolin1978 Novice
28. juli 2012 - 11:54 #10
SSID er noget der ligger på din router og "udsendes" herfra hvis det er slået til ellers må du med et kabel gå ind på routerns webadr. enten via firefox eller IE eller hvad du nu bruger, herinde har du en mulighed for at aflæse den og husk at tage hensyn til store og små bogstaver
Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
30. juli 2012 - 23:18 #11
Hvor skal jeg skrive SSID'en henne?
Avatar billede pstidsen Novice
31. juli 2012 - 09:24 #12
Du skal vælge Andet netværk i menuen nede i højre hjørne. Hvis Andet netværk ikke er der har du ikke trådløst netværk!