Avatar billede poisen1087 Nybegynder
26. juli 2012 - 21:06 Der er 9 kommentarer

Kan iTunes afspille mkv filer? (720p & 1080p film)

Hej jeg står med et lille problem, da jeg gerne vil afspille mine hd film igennem mit itunes via. Airplay.

Fyr løs!
Avatar billede deadman Nybegynder
26. juli 2012 - 21:16 #1
Det kan du kun ved at konvertere mkv filerne til et format som Itunes kan genkende.
Avatar billede poisen1087 Nybegynder
26. juli 2012 - 21:20 #2
Hvilke formater findes der som kan få 1080p ud? Som itunes kan afspille via airplay? :)
Avatar billede nemlig Professor
26. juli 2012 - 21:37 #3
Jeg er lige med på en lytter.....
Kan dog give lidt bidrag.
Jeg selv bruger gratisprogrammet Handbrake til at konvertere mine videooptagelser, så de kan afspilles i Itunes eller på min Iphone og Ipad. Men de konverteres ikke til 1080P.

Gjorde i øvrigt den erfaring, at frames per second ikke må være 50 (som mine videoer er optaget med). Det skal være 25 (hvis PAL).
Avatar billede juleulven Nybegynder
26. juli 2012 - 22:47 #4
kan det være en ide, at skifte til et andet afspilningsmedie der håndterer lidt mere bredt?

www.xbmc.org?

p.s
har ikke taget hensyn til hvad der er hardwaren her....
Avatar billede poisen1087 Nybegynder
28. juli 2012 - 00:09 #5
@nemlig - Har også selv kigget på Handbrake, men da det ikke kan konverterer 1080p samt 720p, er det ikke godt nok til det jeg skal bruge desværre :(

@juleulven - Kan ikke skifte afspillingsmedie, da jeg har købt et Apple Tv ;) Og ikke bruger android, som dit link forklarer om :b

-

Andre bud? :)
Avatar billede nemlig Professor
28. juli 2012 - 00:17 #6
Mener at 720p er muligt med Handbrake. Du kan evt. Prøve Anyvideoconverter. Den er gratis og kan konvertere at hav af video-formater.
Jeg er først ved min pc lørdag formiddag og tjekker lidt mere om min opsætning af Handbrake.
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. juli 2012 - 10:44 #7
@5 Appel TV kan godt give sine udfordringer med visse filformater...

men XBMC er ikke kun til Android... du kan også installere på Appel udstyr....  men er det en ATV3'er du har så er det ikke så godt nej ...
Avatar billede nemlig Professor
28. juli 2012 - 12:22 #8
Handbrake klarer altså fint 720P og 1080P.
Du skal bare have en god Preset (opsætningsfil) til Handbrake.
Du kan hente min her:

http://www.fam-johansen.dk/AppleTV3.zip

Når du har installeret Handbrake, kan du i nederste højre hjørne tilføje nye Presets.

Jeg har lige konveteret 1920x1080, 50 fps, og det spiller fint i Full HD. Dog med 25 fps.
Avatar billede nemlig Professor
28. juli 2012 - 13:13 #9
Hov - jeg har lige opdaget, at Handbrake er blevet opdateret og indeholder nu opsætning for Apple TV 3.
Derfor behøver du ikke at hente den Preset-fil, som jeg har linket til. Programmet er nok. Så er du kørende.