Avatar billede Gaffel_80 Nybegynder
25. juli 2012 - 22:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lyd fra pc til tv.

Hej.
Jeg har for nyligt fået en ny pc som var med Windows 7. med dette styre system kunne jeg uden alt for store problemer få vist film og andet. Det var bare at gå ind i skærm indstillinger og dublere skærmene med mit dvi til hdmi kabel, så ind i lyd indstillingerne og sætte mit tv som standard.
Nu kommer mit problem.
Jeg har nu fjernet Windows 7 og installeret Windows XP, da jeg bedre kan lide bruger fladen af den, men hvordan får jeg sat mit tv som standard højtaler når der skal vises film fra pc på mit tv? Mit "lydkort" er det som der sidder på bundkort.

Hilsen Gaffel_80
Avatar billede pstidsen Novice
25. juli 2012 - 23:47 #1
1. Jeg vil nu anbefale dig at skifte tilbage til 7 igen. Der er jo nok en grund til at Windows ikke supporterer eller udgiver opdateringer til XP mere (dog undtagen virksomheder).

2. Kunne du få lyd fra computeren bare med dvi FØR?
Avatar billede jokkejensen Novice
26. juli 2012 - 08:45 #2
Under afspilningsenheder, som i windows 7, skal du lige vælge hdmi som udgang.

https://www.tinyeye.com/avsetup/soundsetup_xp.html

Vh
Avatar billede Gaffel_80 Nybegynder
26. juli 2012 - 09:52 #3
pstidsen: Ja jeg brugte et dvi til hdmi da jeg ikke kunne finde mit hdmi stik på min pc, inden jeg fandt ud af med at sætte mit tv som standard købte jeg et minijack til 2 phono, men det var lidt spild af penge ;) Med hensyn til Windows7 og XP, så har jeg bedre kunne finde de ting jeg skulle bruge i XP, men det er nok fordi jeg ikke har givet Windows7 en bedre chance.

Jokkejensen: Jeg har problemer med dit link, jeg renger med at du mener ind i lyde og lydenheder, derefter ind i lydenheder og afspilning af lyd. den prøver jeg lige senere.

VH
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. juli 2012 - 10:10 #4
når du bruger dvi til hdmi er der ikke lyd med - så der skal du have tilsluttet audio kabel mellem pc og tv
Avatar billede Gaffel_80 Nybegynder
26. juli 2012 - 11:04 #5
Cyberspace:
Det forstår jeg da ikke helt, da jeg tilsluttede mit tv som standard højtalere med mit dvi til hdmi kabel for at få billede på tv´et havde jeg ingen problemer med at få lyd på tv´et uden audio kabler.
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 11:15 #6
#4: Det var nemlig lige det jeg tænkte! ;-)

Jeg vil også sige #2 er vejen frem
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. juli 2012 - 12:48 #7
så må der være indbygget audio kabel i din ledning

lidt som dette

http://www.av-cables.dk/dvi-til-hdmi-kabel/high-grade-dvi-hdmi-kabel-med-lyd-2-m.html
Avatar billede Gaffel_80 Nybegynder
26. juli 2012 - 16:42 #8
Kan godt se hvad du mener, men jeg købte kun denne:
http://www.av-cables.dk/dvi-til-hdmi-kabel/high-grade-dvi-hdmi-kabel-guldbelagt-5-m.html
har også købt:
http://www.av-cables.dk/phono-til-minijack/standard-minijack-til-2xphono-kabel-5-m.html men de var ikke nødvendige.
Eftersom jeg ikke har Windos7 på min pc kan jeg ikke vise hvad jeg var inde og rette i.
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 17:20 #9
DVI har IKKE lyd
DVI standarden kan ikke overføre lyd, hvis der skulle være behov for dette, skal der trækkes et separat lydkabel.
Derfor er det UMULIGT at du har overført lyd til tv udelukkende med DVI.
Avatar billede Gaffel_80 Nybegynder
27. juli 2012 - 07:39 #10
Jamen så har jeg gjort det umulige...men no matter. Jeg finder nok ud af det i XP, da det lige pt går på hvad jeg kan/ikke kan med et kabel.
Men tak
Avatar billede Gaffel_80 Nybegynder
24. august 2012 - 17:06 #11
Har fundet min løsning til dette problem.
Det hedder farvel XP goddag til Windows7 igen