Avatar billede per2edb Praktikant
25. juli 2012 - 19:45 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

variabel trukket ud af en tabel

Jeg ønsker en record  trukket ud fra en tabel "Firma"
Jeg bruger Access 2007 og VBA
Koderne nedenfor giver fejl på DoCmd.RunSQL
Hvordan skal jeg kode det

Private Sub Recorder_Click()

    Dim Record As Integer

    Record = DoCmd.RunSQL("SELECT FirmaId FROM Firma WHERE FirmaId =" & [FirmaId])

If Record=xx then
...
End if
Avatar billede mugs Novice
25. juli 2012 - 20:09 #1
Du kan bruge funktionen DlookUp der er til for det samme. Her et eksempel:

SELECT Tabel1.ID, DLookUp("[id]","Tabel2","[ID]=" & [ID]) AS Udtryk2
FROM Tabel1;
Avatar billede terry Ekspert
25. juli 2012 - 21:10 #2
You canbt use a select with DoCmd.RunsSQL, only action (update, delete ..)

Open a recordset if you want to return more than one field or use Dlookup to get only one field´(at a time)
Avatar billede per2edb Praktikant
26. juli 2012 - 00:40 #3
Tak det prøver jeg