Avatar billede plippert Nybegynder
25. juli 2012 - 10:59 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Slider virker ikke som forventet

Jeg har endelig fået stykket noget kode sammen som næsten virker. Bær over med, at det er sammensat af hvad jeg har kunnet finde i div tutorials. Der er sikkert noget af det der ikke giver mening og som er overflødigt...

Se siden her: http://superfly.dk/e4d/app.html
Mit problem er, at den jquery mobile slider som jeg har sat ind, ikke returnerer værdi som jeg troede den ville. Flytter man på slideren ændres prisen (som starter på kr. 0.00) ikke, men skriver man et antal i tekstfeltet som slideren styrer ændres prisen.

Er der nogen der kan hjælpe det sidste på vej?

Jeg kan ikke få det til at virke på hverken computer eller ipad. Det er ipad den i sidste enden skal bruges på...

Koden:

<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <meta charset="utf-8" />
        <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1" />
        <title>
        </title>
        <link rel="stylesheet" href="https://ajax.aspnetcdn.com/ajax/jquery.mobile/1.1.0/jquery.mobile-1.1.0.min.css" />
        <link rel="stylesheet" href="my.css" />
        <style>
            /* App custom styles */
        </style>
        <script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.7.1/jquery.min.js">
        </script>
        <script src="https://ajax.aspnetcdn.com/ajax/jquery.mobile/1.1.0/jquery.mobile-1.1.0.min.js">
        </script>
        <script src="my.js">
        </script>
            <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.6.2/jquery.min.js"></script>

    <!--// load jQuery Plug-ins //-->
    <script type="text/javascript" src="field/jquery.field.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="jquery.calculation.js"></script>

    <script type="text/javascript">
    $(document).ready(
        function (){
            // update the plug-in version
            $("#idPluginVersion").text($.Calculation.version);
            // bind the recalc function to the quantity fields
            $("input[name^=qty_item_]").bind("keyup", recalc);
            // run the calculation function now
            recalc();

        }
    );

    function recalc(){
        $("[id^=total_item]").calc(
            // the equation to use for the calculation
            //"qty * price",
            "((qty * 4700)-11840)-(qty * 3100)",
            // define the variables used in the equation, these can be a jQuery object
            {
                qty: $("input[name^=qty_item_1]"),
                price: $("[id^=price_item_]")
            },
            // define the formatting callback, the results of the calculation are passed to this function
            function (s){
                // return the number as a dollar amount
                return "Kr. " + s.toFixed(2);
            },
            // define the finish callback, this runs after the calculation has been complete
            function ($this){
                // sum the total of the $("[id^=total_item]") selector
                var sum = $this.sum();

                $("#grandTotal").text(
                    // round the results to 2 digits
                    "Kr. " + sum.toFixed(2)
                );
            }
        );
    }
    </script>
    </head>
    <body>

        <!-- Home -->
        <div data-role="page" id="page1">
            <div data-theme="a" data-role="header">
                <h5>
                    beregning
                </h5>
            </div>

            <div data-role="content" style="padding: 15px">
                <div data-role="fieldcontain">
                    <fieldset data-role="controlgroup">
                        <label for="qty_item_1">
                            vælg antal
                        </label>
                        <input name="qty_item_1" id="qty_item_1" value="7.4" min="0" max="100" data-highlight="true" type="range" />
                    </fieldset>
                </div>
                <div data-role="fieldcontain" id="total_item_1" style="display:block; width:100px; height:30px; border:1px solid #dedede;"></div>

            </div>
        <script>
            //App custom javascript
        </script>
    </body>
</html>
Avatar billede Biggies Nybegynder
25. juli 2012 - 13:02 #1
Prøv at erstat $("input[name^=qty_item_]").bind("keyup", recalc); med $("input[name^=qty_item_]").bind('change', recalc);
Avatar billede plippert Nybegynder
25. juli 2012 - 13:14 #2
øv - det virker ikke...
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. juli 2012 - 13:17 #3
denne linje skal du slette
<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.6.2/jquery.min.js"></script>

det duer ikke at indlæse jquery flere gange, da den sidst indlæste vil smadre/overskrive den første og alle de variabler den måtte have brugt

denne fil findes ikke
<script type="text/javascript" src="field/jquery.field.js"></script>

det løser dog ikke problemet

#1 så skete der noget i FF under windows 7

#2 på hvilke platform ??
efter jeg fjernede de filer jeg skrev ovenfor virker det
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. juli 2012 - 13:21 #4
Avatar billede plippert Nybegynder
25. juli 2012 - 13:31 #5
smukt! SÅ virker det sq :)
ronols, sender du et svar? Så deler jeg point ud.
tak :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. juli 2012 - 14:06 #6
#5 får du her

du kunne overveje at udskifte denne link
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.7.1/jquery.min.js"> </script>

med denne
<script src="http://ajax.aspnetcdn.com/ajax/jQuery/jquery-1.7.1.min.js"> </script>

årsag: istedet for at requeste til 2 externe sites requester du kun til 1.

jeg ved godt de fleste anvender linket fra google, men de 2 andre externe filer du henter (CSS og JS) henter du fra M$ ( ajax.aspnetcdn.com )
Avatar billede plippert Nybegynder
25. juli 2012 - 14:50 #7
svar accepteret. Tak for det. Jeg har oprettet et spørgsmål mere med overskrift Kontaktformular med jquery mobile. Der er flere point at hente :)