Avatar billede p-tang Nybegynder
24. juli 2012 - 11:13 Der er 3 kommentarer

live streaming fra skydebane til hjemmeside

Jeg arbejder på at kunne lave live streaming fra en skydebane til en hjemmeside.
Dette kamera er købt til formålet: http://www.shopitonline.dk/POE-He264-2Me-OnVif-AIRLIVE/cat-p/c/p4206582.html

Men hvordan laver jeg en løsning uden brug af computer på skydebanen?

Der er et netværk med fast ip-adresse på banen.
Hjemmesiden er hosted hos surftown.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
24. juli 2012 - 11:40 #1
Du burde kunne linke direkte til kameraet fra hjemmesiden ..
men du skal huske på at den UPLOAD der er på din fullrate linje er den samlede hastighed alle som kigger får tilsammen.

Så hvis du skal have flere der kigger samtidig, så skal du bruge en meget større linje - så skal du streame til en server, som så distribuerer streamen til flere modtagere.
Avatar billede p-tang Nybegynder
24. juli 2012 - 12:44 #2
Forbindelsen er fiberbredbånd!

Men hvordan opretter jeg forbindelsen til kameraet, lavpraktisk, evt. via php? (er det nok at taste kameraets ip adresse i browseren?)

"så skal du streame til en server, som så distribuerer streamen til flere modtagere"
igen, hvordan streame til en webserver?

jeg overvejer at bruge ekstern leverandør, men kan ikke rigtig finde leverandør, har googlet  MEGET uden held..
Håber på hjælp, så jeg kan komme et stridt i den rigtige retning :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2012 - 09:46 #3
Brug evt VLC til at transcode billedet fra kameraet via "directshow" option til eks h.264 (mpeg4 streaming) og inkabsle den i en FLV stream som du kan afspilles med flash players. har kun lavet streaming fra vlc til en andet vlc og det virker fremragende.

Jeg ville personlig bruge en anden tilgang. bruge kameraet til at filme også sende opdateret sceenshots ud på nettet, når der er sket en ændring af billedet som et hul på skydeskiven. det vil spare dig for en masse båndbrede og stiller også mindre krav til de folk som forbinder til siden samt din servers forbindelse..