Avatar billede jih Nybegynder
22. juli 2012 - 15:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ændre musik/billeder mappen

Hej,

jeg har ændret musik og billeder mappen til D drevet, så jeg ikke fylder for meget på mit C drev.

Det jeg har gjort er at højreklikke på mappen, egenskaber og så vælge "include folder" .. Det har så resulteret i at mappen ser anderledes ud. Kan man ikke ændre udseendet, så det bliver som det var før?

Sådan ser det ud nu: https://dl.dropbox.com/u/58549599/Music.jpg og https://dl.dropbox.com/u/58549599/Pictures.jpg

Jeg vil ikke se grupperne, eller hvilken mappe hvad er i. Jeg vil bare have at det ser ud som en normal mappe. Er det muligt?

På forhånd tak
// jih
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2012 - 15:47 #1
Oppe i højre hjørne står der "Arrange by: Folder". Vælg noget andet.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juli 2012 - 15:58 #2
det, du har ændret er biblioteket (en samling genveje til mapper).
Hvis du vil flytte DIN mappe med billeder, så skal du lidt længere ned i stifinder i venstre menu til Computer - under den din C:-drev, og så Brugere / dit brugernavn
Der ligger DIN mappe Billeder - højreklik på denne og vælg Egenskaber, fanebladet Placering, og så knappen Flyt... Så kan du køre den over på D-drevet (og få alle filerne med) og Biblioteket i stifinder følger automatisk med.
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2012 - 16:18 #3
#2: Der er vist én af os der har misforstået spørgsmålet :D
Avatar billede jih Nybegynder
22. juli 2012 - 16:31 #4
Tak pstidsen, det var lige det jeg mente :) Jeg havde nemlig prøvet at skifte det til album, men det var ikke lige det jeg ville have. Men nu prøvede jeg at skifte til Arrange By: Song .. det var lige det ;-)

Smid et svar :-)
Avatar billede jih Nybegynder
22. juli 2012 - 16:35 #5
Lige én ting.. under billeder, får jeg ikke valgt mapper uden at skulle se placering med.. Er der ikke et hurtigt fix til det også? Har prøvet at arrangere det med Month, Day, Rating og Tag, men intet af det får det til at se ud som det gjorde før..

Bliver jeg nødt til at se grupperne for billeder? Det kan jeg leve med, men vil helst have det til at se ud som det gjorde før :)
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2012 - 16:39 #6
Jeg kan ikke svare dig lige nu, da jeg skriver fra en iPad. Kigger lige på det når jeg sidder ved min computer.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juli 2012 - 16:45 #7
Flyt den originale mappe som jeg har beskrevet - de to (pictures og music ligger under c:\users\jákup
Avatar billede jih Nybegynder
22. juli 2012 - 16:55 #8
Det prøvede jeg claes, men den eneste forskel er at den ligger på en anden placering.. Der er ingen visuel forskel på om jeg gør det eller ikke. :-/
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2012 - 17:56 #9
Deroppe ved sort by, er der så ikke noget der hedder "Clear changes"? Vælg den.
Avatar billede jih Nybegynder
22. juli 2012 - 20:21 #10
nej, det kan jeg kun under musik mappen, ikke billeder :/
Avatar billede jih Nybegynder
22. juli 2012 - 20:21 #11
ups ... det kan jeg ikke engang under musik mappen .. det var da mærkeligt, det kunne jeg før i dag, men nu kan jeg ikke?
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2012 - 23:49 #12
Du kan naturligvis kun gøre det hvis du har lavet nogle ændringer... Udover den der menu deroppe, har jeg ingen forslag.
Avatar billede jih Nybegynder
23. juli 2012 - 02:02 #13
ok, så må det vel bare være sådan .. smid et svar :-)
Avatar billede pstidsen Novice
23. juli 2012 - 08:45 #14
Svar.