Avatar billede Matekick Nybegynder
20. juli 2012 - 23:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Gamer Pc.

Hejsa alle sammen.

Jeg har lige fået pengene tilbage, fra min Hp Envy 17" 3d, som har været ret dyr i sin tid, for et lille års tid siden, da Hp ikke har formået at lave den til tiden.

Så nu står jeg og skal ud og have ny bærbar.
Og har 17k+ at rode rundt med, måske lidt mere, hvis det er nødvendigt.

Jeg har siddet og læst, og læst.
Og de 2 konkurrenter, hvor jeg kan stå, at de ligger tit op ad hinanden, og er nogle af de bedste er disse:

MSI GT70 - 0NC-019NE
http://www.sharkgaming.dk/msi-gt7019ne.html
man kan se lidt specs her:
http://www.proshop.dk/Baerbar/MSI-GT70-i7-16GB-SSD-2329195.html

På den anden side, har jeg overvejet
Alienware M17x
Medfølger til dit system:
PROCESSOR    Intel® Core™ i7-3610QM (6MB Cache, up to 3.3GHz w/ Turbo Boost 2.0)
OPERATIVSYSTEM    Windows® 7 Home Premium, 64-bit, Dansk
GRAFIKKORT    2GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 675M
HUKOMMELSE    8192 MB (2 x 4 GB) 1600 MHz DDR3 Dual Channel
HARDDISK    256GB SSD + 1TB 5,400rpm SATA
LCD    17.3" 120Hz w/ 3D Bundle WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD
FARVER    Alienware M17x Stealth Black - 3D Compatible
OPTISKE DREV    Blu-Ray rom-kombidrev (læser Blu-Ray, læser og skriver dvd/cd)
TRÅDLØS FORBINDELSE    Killer Wireless-N 1103 a/g/n 3x3 MIMO with Bluetooth 4.0
PRIMÆRT BATTERI    Primary 9 cell Li-Ion Default Base Battery
SIKKERHEDSSOFTWARE    McAfee® SecurityCenter 30 Day trial version
SERVICE OG SUPPORT    1 års hardwareservice i hjemmet næste dag
HÆNDELIGT UHELDSSERVICE    Uden Hændeligt uheldsservice    Rediger
WEBCAM    Integrated Skype HD Certified FullHD Camera with dual digital microphones

Men igen, prisen var MSI'en er 17.000,-
Imens prisen var Alienwaren er 22.870,-

Og jeg synes faktisk ikke, at man for så meget mere for Alienwaren, iforhold til prisen, men dog er der 3d med, og ssd harddisk m.m...

I må meget gerne komme med gode råd, også hvis i har andre foreslag :)

Hilsen
Matekick
Avatar billede Matekick Nybegynder
20. juli 2012 - 23:44 #1
Glemte lidt at sige, at det skal være en bærbar! :O)
Avatar billede The_Buzz Novice
21. juli 2012 - 09:18 #2
Jeg ville ikke købe en bærbar - men en stationær da du egentlig får 150% mere ydelse i de fleste tilfælde med en stationær vs en bærbar.

Men ellers lyder en Alienware som vejen frem - og så snart du modtager den er den kun ½ værd fordi det er en bærbar :P

De bedste hilsner
Tom Frank Christensen
http://www.lottostat.dk/all.onsdagslottotal
Avatar billede pstidsen Novice
21. juli 2012 - 11:13 #3
Hold dig fra Alienware. Det er ligesom med Mac; du betaler en bondegård for designet, men specifikationerne er for ringe. Lidt det samme gør jeg gældende ved MSI, men det er ikke helt så galt. Jeg vil anbefale dig denne her: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=707000020&gruppe=visionnotebook med følgende konfiguration: http://cl.ly/image/1U011n2I2s3P/Image%202012-07-21%20at%2011.03.44%20AM.png
Avatar billede pstidsen Novice
21. juli 2012 - 11:14 #4
Den fra MM Visions grafikkort: http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7970M.72675.0.html
MSI'ens grafikkort: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-670M.72197.0.html

Altså MSI'ens er betydeligt dårligere. Grafikkort er som bekendt det vigtigste til gaming.
Avatar billede Matekick Nybegynder
21. juli 2012 - 21:19 #5
Det er jo helt sygt billigt..
Har du erfaring med dem?
Man bliver naasten mistaanksom, naar de er saa billige.
Avatar billede pstidsen Novice
22. juli 2012 - 00:41 #6
Jeg har ikke personlig erfaring, men jeg har heller ikke hørt et eneste dårligt ord om dem. Se dette: http://www.trustpilot.dk/review/www.mm-vision.dk og dette: http://www.emaerket.dk/e-maerket/www.mm-vision.dk
Avatar billede nubbe Nybegynder
23. juli 2012 - 11:53 #7
Jeg købte en bærbar for nogle år siden fra MM-Vision, og der var ikke nogle problemer.

Det er jo heller ikke fordi den er så billig igen :) Det er jo bare MSI og Alienware der er meget dyre fordi du betaler for navnet og looket :(
Avatar billede pstidsen Novice
23. juli 2012 - 16:01 #8
#7: Det er en uskik at lægge Svar uden at du er blevet bedt om det...

Det er jo heller ikke fordi den er så billig igen :) Det er jo bare MSI og Alienware der er meget dyre fordi du betaler for navnet og looket :(
MM Vision er da også billigere end ASUS. Det eneste der slår MM i pris er nok Medion og til dels Acer. Medion er dog også det værste discountpis.
Avatar billede Matekick Nybegynder
13. september 2012 - 11:05 #9
Hejsa Alle sammen.

Beklager at jeg først svarer tilbage nu.
Var ikke klar over at den stadig var åben her.

Jeg kunne godt tænke mig at du: pstidsen lægger et svar.

Jeg endte med at købe en stationær og bærbar fra MM-vision, begge 2, de største som de havde hos mm-vision, og det er ikke fortrudt.
De kører fortræffeligt og har fået nogle rigtig gode computere.
Så tusinde tak for tippet.
Avatar billede pstidsen Novice
13. september 2012 - 11:38 #10
Svar.