Avatar billede designaholic Nybegynder
20. juli 2012 - 18:12 Der er 2 kommentarer

HDMI - mac - tv > dårlig billedkvalitet

Hej til jer eksperter

Jeg vil gerne se dvd på mit samsung tv, der nu er tilkoblet til min macbook pro . Jeg har købt et HDMI stik + HDMI adapter for at tv og mac kan tilsluttes, hvilket virker fint. Det eneste er bare at jeg synes billedkvaliteteten er virkelig dårlig. Mit spørgsmål er derfor om det er noget man kan lave om på? og hvordan?

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
20. juli 2012 - 18:37 #1
Hvad er det for en adaptor du bruger ?
Avatar billede milter Ekspert
20. juli 2012 - 19:59 #2
DVD-formatet er i en meget lavere opløsning end den HD-opløsning, som sikkert både din Mac og Samsung kan klare.

Så hvis dit startmateriale er i DVD-kvalitet, skal Mac'en eller TV'et opskalere det til flere pixels end originalmaterialet. Den opskalering giver ikke altid gode resultater.

http://hometheater.about.com/od/dvdbasics/a/bluhddvdinfo.htm