Avatar billede sizanx Nybegynder
19. juli 2012 - 22:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med arrays?

Hej,
Jeg er i gang med at redigere et programs menu, så hvis man går ud af et undermenu, og ind igen så skulle vi gerne være i den samme mappe.

Programmet har et enum som den sætter current_menu lig med når man er inde i den undermenu:
enum { MENU_BACK = -1, .., BROWSE = 0x10, BROWSE_VIDEO,    .., OSD = 0x20, };

Det jeg prøver er at gemme mappens sti i en 2D char array, samt current_menu i en alm integer array, når man går ud af undermenuen:
if (ExitKnap == true) {
sti[current_menu][2048] = hent_sti(mappe);
undermenu[current_menu] = current_menu;
current_menu = MENU_BACK;
}

Så næste gang man går ind i den undermenu så er vi tilbage i samme mappe:
if (undermenu([current_menu]) == current_menu) {
start_mappe(sti[current_menu][2048], root);
} else [
start_mappe("/", root);
}

Også til problemet, hvis jeg går ind i undermenu "A" og mappe "1", går ud af undermenu "A", ind i udermenu "B", så er man i mappe "1". Hvis man derefter fra "B" går ind i mappe "2" og ud, og ind i "A", så er vi i "2" osv. Mine arrays ser sådan ud:

static char sti[64][2048];
static int undermappe[64];

Jeg har prøvet at lave en funktion der caster: if {(var = (int)0x10) { return 1 } osv., men intet hjælper. Hvis der er mere der skal oplyses så sig til :D Håber i kan hjælpe.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2012 - 14:25 #1
Hvis du erklærer et (del)array med [2048] så har du indexerne 0 til 2047. Du bruger indexet 2048, der så rammer ved siden af.... eller er det et lille hack du laver med vilje?
Avatar billede sizanx Nybegynder
02. oktober 2012 - 00:21 #2
jeg fik det løst selv, undskyld jeg har ikke har lukket tråden noget før, havde helt glemt at jeg havde et spørgsmål åbnet :/