Avatar billede besida Nybegynder
19. juli 2012 - 13:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tekst validering i input box

Hej
Jeg har lidt problemer med at få valideret min input box, således at der kun accepteres, såfremt input = kun tekst, ingen 0-9,._-!"#¤%&(&()= osv.

Jeg har prøvet følgende kode, som jeg har fundet og prøvet at modificere lidt, men den virker ikke!

Dim strName As String
Dim sTemp As String
Dim iLen As Integer
Dim iCtr As Integer
Dim sChar As String

    strName = Application.InputBox(Prompt:="Enter new platform name. Only Generic procedures for ToE will be visible. Name must be text: A-Z or a-z.", Type:=2, _
          Title:="New Platform", Default:="Platform name here")

    sTemp = strName
    iLen = Len(sTemp)

    If iLen > 0 Then
        For iCtr = 1 To iLen
            sChar = Mid(sTemp, iCtr, 1)

          If Not sChar Like "[A-Za-z]" Then

            MsgBox "Only text is allowed. (Not 1-9,_-/&()¤# etc."
            Exit Sub

      End If

    If strName = "Platform name here" Or _
          strName = vbNullString Then

          Exit Sub

    End If

    If sChar Like "[A-Za-z]" Then

            Sheet4.Range("D65536").End(xlUp).Offset(1, 0) = strName
            Sheet1.Range("B8") = strName

        End If
    End Sub

Håber der er nogen der kan hjælpe:)
Avatar billede Thorp Praktikant
20. juli 2012 - 13:59 #1
Denne kode kører hos mig, jeg har indsat et blanktegn efter din charlist, så disse også accepteres. Herudover har jeg indsat en Next til din For-To løkke og ændret dit Range objekt.

Sub testInputbox()

Dim strName As String
Dim sTemp As String
Dim iLen As Integer
Dim iCtr As Integer
Dim sChar As String

    strName = Application.InputBox(Prompt:="Enter new platform name. Only Generic procedures for ToE will be visible. Name must be text: A-Z or a-z.", Type:=2, _
          Title:="New Platform", Default:="Platform name here")

    sTemp = strName
    iLen = Len(sTemp)

    If iLen > 0 Then

        For iCtr = 1 To iLen
            sChar = Mid(sTemp, iCtr, 1)

          If Not sChar Like "[A-Za-z ]" Then

            MsgBox "Only text is allowed. (Not 1-9,_-/&()¤# etc."
            Exit Sub

          End If

        Next

    If strName = "Platform name here" Or _
          strName = vbNullString Then

          Exit Sub

    End If

        If sChar Like "[A-Za-z ]" Then

            Sheets("Sheet4").Range("D65536").End(xlUp).Offset(1, 0) = strName
            Sheets("Sheet1").Range("B8") = strName

        End If

End Sub
Avatar billede finb Ekspert
20. juli 2012 - 14:40 #2
Skal
  If Not sChar Like "[A-Za-z ]" Then
ændres til
  If Not sChar Like "[a-zA-Z]" Then
??

eller
  If Not LCASE(sChar) Like "[a-z]" Then
??
mvh finb
Avatar billede Thorp Praktikant
20. juli 2012 - 14:51 #3
i stedet for "[A-Za-z]" har jeg skrevet "[A-Za-z ]" - bemærk mellemrummet efter z.
Avatar billede besida Nybegynder
20. juli 2012 - 15:50 #4
Hej Thorp!
Super, det virkede!

Jeg havde prøvet at placere "Next", men synes ikke at få det til at give mening!

Men nu virker det i hvert fald!

Mange tak for hjælpen!

God sommer!