Avatar billede Laila77 Nybegynder
18. juli 2012 - 20:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Digital tv boks + surround reciever + fladskærm

Hej,
Jeg har problemer med at få lyd fra tv/digital tv boks ud i mine surround sound højtalere således, at jeg kan høre tv´ets lyd i højtalerne fra surround anlægget i stedet for tv´ets egne højtalere.

Hvad gør jeg?

Jeg har
1) to scart kabler, 1 scart boks til tre scart kabler
2) 1 optisk kabel
3) 1 hdmi kabel
4) 1 phono kabler

Digital tv boks ind/udgange:

1 scart stick, 1 hdmi stick, 1 S/PDIF stick

TV ind/udgange:

1 scart stick 1 hdmi stick, 1 coaxial, Y, Pb, Pr, Video, R in, L in.

Surround Reciewer ind/udgange:

1 scart, audio in, 1 OPT OUT, 1 coaxial, Y, Pb, Pr, Video.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
19. juli 2012 - 12:41 #1
Digital overførsel er at foretrække frem for scart. Det ser umiddelbart ud til at du kan overføre billedet fra box til TV med HDMI, og lyden fra box til receiver med digitalt lydkabel. Hvad er det for nogle indgange, der er på receiveren? audio in?? Coaxial = digital? Er der ikke en optisk indgang? Kan du i boxens opsætning splitte lyd og billed?
Avatar billede Laila77 Nybegynder
19. juli 2012 - 12:52 #2
Der er ingen HDMI indgang på tv. Der er kun scart.

På reciewer er der både audio in, coaxial og optisk indgang også.

Hvordan splitter man lyd og billede i boksen? Det ved jeg intet om.

Venligst
Laila
Avatar billede Laila77 Nybegynder
19. juli 2012 - 12:58 #3
undskyld, der er ingen hdmi indgang på reciwer! Kun scart. Der er hdmi på tv´et.
Avatar billede Laila77 Nybegynder
19. juli 2012 - 16:22 #4
Jeg har forsøgt følgende:

1) hdmi fra tv boks til tv - optisk kabel fra tv boks til reciewer = billede men ingen lyd ud af surround højtalerne.Endvidere har jeg så sat 3 phono kabler i audio in + coaxial mellem reciewer og tv, men stadig ingen lyd fra surround.

2) scart fra tv boks ud til både tv og reciewer + 3 phono cabler ud i audio in og coaxial.
Her kommer der lyd fra tv´et ud i højtalerne men kun samtidig med at der er en cd i recieweren - således at både musik og tv lyd kommer ud samtidig. Og her flimrer skærmen med både tv og dvd skærm. Når jeg på reciewer så skifter til AUX mode er der tv billede, men ingen lyd i surround højtalerne.

Jeg har fulgt menu indstillingerne til både tv, reciewer og tv boks.Men jeg kan stadig ikke få det til at fungerer.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
19. juli 2012 - 19:27 #5
Jeg forestillede mig noget i stil med din første løsning, men boxen sender automatisk både lyd og billed igennem HDMI til TV'et. Måske findes der en mulighed for at splitte lyden fra, så den kan sendes gennem SPDIF, ligesom på en PC. Hvad er det for en box? Mærke og model?
Avatar billede Laila77 Nybegynder
21. juli 2012 - 11:43 #6
TATUNG STB-2310/297
Avatar billede Bodillen Nybegynder
23. juli 2012 - 23:06 #7
De har en dum hjemmeside uden manual. Du må kigge efter muligheder for opsætning af lyd via SPDIF. Måske kan din TV-udbyder hjælpe dig
Avatar billede Laila77 Nybegynder
24. juli 2012 - 14:05 #8
Hejsa Bodillen,
Mange tak for hjælpen. Jeg er kommet frem til det sammme og kontakter min tv udbyder for at få ydereligere hjælp.
Igen, mange tak.
Venligst,
Laila
Avatar billede Laila77 Nybegynder
24. juli 2012 - 14:10 #9
Hej Bodillen,
Jeg vil gerne give dig de 60 point for din hjælp, men du skal skrive et svar jeg så kan belønne.
Jeg er kommet frem til det samme, at jeg skal kontakte min tv udbyder for at få løst problemet en gang for alle.
Venligst,
Laila.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
28. juli 2012 - 12:38 #10
Luk bare
Avatar billede Laila77 Nybegynder
29. juli 2012 - 02:30 #11
Tak for hjælpen!