Avatar billede SorenSaxo Nybegynder
18. juli 2012 - 13:50 Der er 4 kommentarer

Defrag

Jeg har en forholdsvis ny bærbar HP Pavilion dv6. Jeg har sat den til, at defragge. Nu har den stået i over 20 timer og er endnu ikke færdig. Er der noget jeg kan gøre således, at min bærbar bliver færdig med sit arbejde?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 14:27 #1
bare stop programmet - det er ikke særligt brugervenligt.
Fremover brug http://www.piriform.com/defraggler
der kan du vælge en defrag og en hurtig-defrag (som kun sørger for at filer ikke er fragmenterede, men springer evt pladsoptimering over - det er den del, der tager urimeligt lang tid).
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. juli 2012 - 14:29 #2
Du har 2 muligheder:
1. Lad den køre færdig
2. Afbryd handlingen, og genoptag den igen, når du har god tid.

Du kan med fordel gøre følgende inden du starter en defragmentering:
Slet alle midlertidige filer. Jo mindre filer, der skal defragmenteres, jo hurtigere er opgaven udført.
Det kan også være en fordel at partitionere harddisken i mindre partitioner. Dette gør at arbejdet med at defragmentere de enkelte partitioner, vil være hurtigere  udført.
/ptj_11
18. juli 2012 - 18:14 #3
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Defragge ? Med hvilket program ?

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/SorenSaxo ???
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 02:37 #4
En op på #1!! Defraggler kan kun anbefales!