Avatar billede bas Forsker
18. juli 2012 - 11:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installationer længe om at starte

Hej

Jeg ved godt jeg har stillet spørgsmålet før, men problemet er fortsat aktuelt.
Jeg bruger Windows 7, 32 bit. Jeg har for nyligt formateret PC'en og lavet en fuld scanning med Malwarebyte's. Der ser ikke ud til at være problemer. Jeg bruger Windows' firewall og Microsoft Security Essentials.

Når jeg vil installere forskellige programmer oplever jeg ofte, at der går lang tid (ca. 10 sekunder) fra jeg dobbeltklikker på den hentede exe-fil til Windows' vindue med Kør / Run dukker op. Det sker ikke med alle exe-filer, og jeg undrer mig over hvad det er der gør, at der i nogle tilfælde går så lang tid.

Kan det skyldes bestemte installationstyper? Kan det være fordi firewall'en eller antivirusprogrammet scanner filerne undervejs?
Kan der være en konflikt et sted? Skal / kan der ændres noget i UAC'en?

Nogen der evt. kender en konkret løsning?

Tak.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede hcma Novice
18. juli 2012 - 14:26 #1
tor ikke det er en konflikt.  det er temmelig sikker antivirusprogtammet som scanner undervejs.
Avatar billede bas Forsker
18. juli 2012 - 20:00 #2
Ok tak, kan jeg slå denne scanning fra, eller kan jeg evt. prøve med et andet antivirusprogram i stedet - og hvilket i så fald?
Avast? AVG?
Avatar billede hcma Novice
18. juli 2012 - 22:33 #3
hvis det er et program du er sikker på, kan du sagtens slå antivirusprogrammet fra, men husk samtidig:  INGEN FORBINDELSE TIL INTERNETTET !!
Avatar billede bas Forsker
18. juli 2012 - 23:01 #4
Jeg tænker mere på, at prøve at bruge et andet (gratis) antivirusprogram i stedet.
Avatar billede hcma Novice
19. juli 2012 - 13:36 #5
det hjælper ikke, da det garanteret også scanner undervejs.
Avatar billede bas Forsker
11. august 2012 - 08:44 #6
Jeg lukker - det ser ud til at køre ok nu.
Bruger bare MSE. Nogen der vil have points?
Avatar billede bas Forsker
31. august 2012 - 13:15 #7
lukker