Avatar billede 49jensen Nybegynder
16. juli 2012 - 20:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med DLookup

I en formular med to objecter, det ene et ubundet tekstfelt det andet en "knap", ønsker jeg ved hjælp af "knappens" underliggende kode, at finde ud af, om den tekststreng som jeg har indtastet i det ubundne felt findes i en af posterne i "ACReg" feltet i tabellen "AircraftInformation.
Hvis værdien findes skal der åbnes en ny formular med makroen "Makro1", hvis ikke skal meddelelsen komme frem.
Problemet er at uanset hvilken tekststreng jeg indtaster får jeg meddelelsesteksten og formularen åbnes ikke.
Håber at en af jer kan hjælpe.

Private Sub OpenLogbook_Click()
If DLookup("[ACReg]", "TblAircraftInformation") Like "*ACReg*" Then
DoCmd.RunMacro "Makro1"
Else
MsgBox "Wrong Registration", vbExclamation
End If
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
16. juli 2012 - 21:12 #1
Try using DCount and test for > 1
Avatar billede terry Ekspert
16. juli 2012 - 21:17 #2
syntax
Dcount("*","SomeTable", "SomeField Like '*SomaValue*'")
Avatar billede 49jensen Nybegynder
16. juli 2012 - 21:19 #3
I tried with DCount, still write the message.
How can I test >1
Avatar billede 49jensen Nybegynder
16. juli 2012 - 21:35 #4
I tried with this, and now the form opens with any tekststring.
If DCount("*", "TblAircraftInformation", "[ACReg]" Like "*ACReg*") Then
DoCmd.RunMacro "Makro1"
Else
MsgBox "Wrong Registration", vbExclamation
End If
Avatar billede mugs Novice
16. juli 2012 - 21:44 #5
Du måler stadig ikke om der findes en tekststreng = ACReg. Prøv denne:

If DCount("*", "TblAircraftInformation", "[ACReg]" Like "*ACReg*")> 0 Then

terry's forslag > 1 mener jeg ikke vil fungere, idet der jo så skal være mindst 2 poster = ACReg
Avatar billede terry Ekspert
16. juli 2012 - 21:53 #6
Oops sorry! Yes of course > 0 :o)
Avatar billede terry Ekspert
16. juli 2012 - 21:57 #7
Now we need to read your question correctly and not look at your own example :o)

If DCount("*", "TblAircraftInformation", "[ACReg] Like '*" & Me.NameOfUnboundTextbox & "*'")> 0 Then
Avatar billede 49jensen Nybegynder
16. juli 2012 - 22:14 #8
Yes it works now, thanks very much
Avatar billede 49jensen Nybegynder
16. juli 2012 - 22:17 #9
I`m not sure who got the points
Avatar billede mugs Novice
16. juli 2012 - 22:20 #10
Det gjorde du selv!!!!
Avatar billede 49jensen Nybegynder
17. juli 2012 - 00:06 #11
Det var en fejltagelse, jeg havde det på fornemmeren. Hvordan giver jeg dem Terry.
Avatar billede terry Ekspert
17. juli 2012 - 19:07 #12
Dont worry about it if it was 30 pints then that would be another matter :o)