Avatar billede psp122 Nybegynder
15. juli 2012 - 17:21 Der er 14 kommentarer

hjælp til ang netbook

Hej så komme den dag som jeg Frygte hvor min netbook røg på gulvet fra et sofa border på 50 cm af vores hund den er gået i stykker ved den venstre hængsle der hvor skærmen er sat fast men så vil jeg høre om det jern og ledning der er ind i den om det kan holde til at den har være på gulvet og hvor føre ledning her op til skærmen

Ps jeg mener at det er en asus eee 1000 eller kender i nogen steder hvor man kan få den lavet til billig penge
Avatar billede sadolin1978 Novice
15. juli 2012 - 17:30 #1
hvis du selv tør give dig i kast med udskiftning så se på

www.notebookonline.dk

eller datamarked.dk

for dele, men når det så er sagt så vær opmærksom på at din HDD også kan have taget skade det det kunne måske være lidt billigere at købe en ny
Avatar billede psp122 Nybegynder
15. juli 2012 - 17:40 #2
det er ikke en notebook men en netbook
Avatar billede sadolin1978 Novice
15. juli 2012 - 18:18 #3
nej men tør du give dig i kast med at lave den selv så se de 2 sider for dele,det vil være det billigste for dig, men vær ops. på din HDD kan have taget skade også.
Avatar billede psp122 Nybegynder
16. juli 2012 - 18:03 #4
hvoedan kan jeg se om min HDD er skadet og er hdd ikke en hardiske og sidder der også en hdd i en netbook
Avatar billede sadolin1978 Novice
16. juli 2012 - 19:51 #5
En HDD er forkotelse af HardDisk-Drive og jo der sidder en sådan en i en netbook.

om disken har taget skade kan kontrolleres ved evt. at tage den ud og sætte den til en USB port.

men hvis den ikke var tændt da uheldet skete, burde der ikke være sket noget
Avatar billede psp122 Nybegynder
16. juli 2012 - 20:48 #6
den var i standby
Avatar billede sadolin1978 Novice
16. juli 2012 - 22:49 #7
der burde ikke være sket noget så tag chancen
Avatar billede psp122 Nybegynder
18. juli 2012 - 19:28 #8
jeg har også undsøg den og den skriver at den er i orden
Avatar billede pkbech Juniormester
18. juli 2012 - 20:13 #9
En notebook/netbook er stort set det samme forskellen er regnekraften i netbook er mindre (CPU/GPU) og den bruger mindre størm af samme årsag. Og er lidt billiger end en notebook.

Men de har de samme dele inden i.

Prøv at tænd den se om den starter normalt op. At et af  hængslerne er i stykker brude ikke forhindre dig i at brug computeren. Med mindre noget hardware har taget skade. Har set mange notebook/netbooks der var ret medtaget ved  hængsler og pladstik omslutning startet op uden problemer

1. Ja. Så skulle der ikke være noget super problem

2. Nej. Så skal du havde den til reparation. Eller i gang med at lave den selv. Evt. kom med en beskrivelse af hvad der sker når du prøver at starte den.
Avatar billede pkbech Juniormester
18. juli 2012 - 20:22 #10
Hvis ikke den virker vil jeg anbefale du køber en ny ASUS eee er så billig at det ikke kan betale sig at lave den IMO.

Med mindre du selv har mod på at lave den som et hobby projekt. Eller kender nogen private der vil lave den for dig.

De fleste professionel tager omkring 500-750 pr. time og bare fejl testing tager ½-1 time og stå tager udskiftning af dele nok ½.
Det vil sige allerede næste 1.000 - evt. reserve dele.

Det vil sige ca. ½ pris af en ny
Avatar billede sadolin1978 Novice
18. juli 2012 - 20:56 #11
herfra vil svaret også være hvis du ikke har mod på at lave den selv så køb en ny.
hvis du har mod på at lave den selv så se efter dele på disse 2 sider
www.notebookonline.dk
www.datamerked.dk
Avatar billede psp122 Nybegynder
24. juli 2012 - 15:35 #12
den køre find nå jeg starter den op og har undøget harddisken og den er i orden og jeg kan se hængslerne men kan den godt klar at man åbner og lukker hele tiden
Avatar billede psp122 Nybegynder
24. juli 2012 - 15:38 #13
og har putte lidt tape på den en hængsle der hvor den er mens gået i stykker
Avatar billede sadolin1978 Novice
24. juli 2012 - 19:10 #14
så lader det til du har styr på det mangler du stadig en løsning eller lukker du denne tråd