Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2012 - 16:18 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

installer windows xp professional på en Fujitsu Siemens Amilo Pa 2548

hej eksperten jeg har en Fujitsu Siemens Amilo Pa 2548 som var født med windows vista home premium 64-bit  og jeg har lagt windows 7 ultimate 32-bit  på og så har jeg lagt  Windows 8 Release Preview,  64-bit på en VHD image  (så jeg kør  dual boot med 7 & 8 og det kører fint :-)  MEN jeg har lavet en VHD partition mere  og den vil jeg så installer windows xp professional på MEN så  jeg boot min xp cd på så kan  jeg ikke Vælge  nogle partition der står (der er ingen harddisk tryk på ente for at annullere  installationen Hvad skal jeg gøre håber i kan hjælpe mig :-)  billede af min pc www.nt-computerservices.com/images/categories/fujitsu-siemens-amilo-pa-2548.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2012 - 16:25 #1
Hvis du kører Windows 7 Ultimate, hvorfor vælger du så ikke at køre Xp mode på denne partition?
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/windows-xp-mode
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2012 - 16:32 #2
din maskine har en sata-harddisk, og så skal du have en driver lagt på samme cd som din xp (xp understøtter ikke driver fra usb, så den skal ligge på cd eller på diskettedrev).
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2012 - 16:34 #3
hej 220661  windows xp mode er KUN virtual Workstation  og det er  ikke det jeg søger efter hvordan man kan  installer windows xp professional på en Fujitsu Siemens Amilo Pa 2548
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2012 - 17:19 #4
Ok. Enig i #2
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2012 - 17:38 #5
hej jeg fandt  denne her  http://download.cnet.com/SATA-Driver-Intel-Ver-7-0-0-1020-zip/3000-2122_4-162224.html

MEN det er til  Intel  jeg har en AMD turion64 x2  hvorfor en skal jeg ha ???
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2012 - 17:53 #6
hvis du går ind på fusi's site, så har de ikke lavet drivere til xp
http://goo.gl/rQrtP
så der har du lidt af en opgave...
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2012 - 22:47 #7
hej claes57  jeg fandt lige denne her http://paparadit.blogspot.dk/2007/06/installing-sata-hard-drive-with-windows.html  hvad  er det for nogle driver filer ????
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2012 - 08:54 #8
du gå i stå på
"Insert the source disk contain SATA driver files:"

start din windows, og via enhedshåndtering finder du navnet på sata under 'lagerenhedscontrollere' - min har fx 'nvidia nforce serial ata-controller'. Så er det bare at opspore en xp, 32bit driver til den, du nu har. Hos cnet fandt jeg så denne side med drivere, og så er det bare at bladre frem og hente den rigtige http://goo.gl/K1Om5
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2012 - 11:42 #9
hej jeg går i Kontrolpanel\Hardware og lyd og under 'lagerenhedscontrollere finder jeg den :-) min hedder VMLite virtual disk SCSI stprport adapter  og hvad skal jeg så ???
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2012 - 13:46 #10
det er så IKKE den - har du andre? Du skal tjekke på en fysisk maskine - ikke via en virtuel maskine.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2012 - 14:21 #12
#11 dur ikke her kommer den

Adgangskode 966001#reply_7963606

der er en rar fil
Stærrelse: 18 kb

Web-adresse

http://www.gupl.dk/682623
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2012 - 15:27 #13
det dur ikke med 'VHD partition' - det skal være en fysisk partition  og du skal finde sata-navnet på en fysisk maskine.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2012 - 16:46 #14
enhedshåndtering

IDE ATA/ATAPL-comtrollere
ATA channel 0

ATA channel 1

ATA channel 2

ATA channel 3

standard AHCCI 1.0 serial ATA-controller

standard dual channel PCI IDE-controller

'lagerenhedscontrollere :-->VMLite virtual disk SCSI stprport adapter

jeg  kør da windows på 'VHD partition :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2012 - 21:02 #15
hvis du har en kørende xp-maskine, så kan du klone den til dit virtuelle miljø.
http://forum.sysinternals.com/xp-vhd-boots-to-black-screen_topic26150.html
"Never mind, I solved it.
Purchased Paragon Backup and Recovery (already using for disk cloning backups) and use its P2V Adjust feature. It basically installed the standard chipset/ide/sata drivers from the sp3.cab/driver.cab file already in the XP OS.  Boots fine now."

Ellers må du finde en tom maskine, indlæse xp på den, og så klone den, så du får brugbare drivere med over.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2012 - 22:04 #16
jeg skal ha driveren
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 08:59 #17
hvis du kommer forbi en xp-maskine med sp3-pakken indlæst, så kan du prøve at kopiere hele mappen C:\WINDOWS\system32\drivers
alle filerne (.sys og .dll) skal så slipstreames til din xp-cd - og så vil det måske kunne virke.
Der er så mange filer med, som ikke skal bruges - men jeg ved ikke hvilken en/to stykker, der skal til.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2012 - 15:37 #18
hej claes57

der er KUN sys filer ???  har du ikke windows xp (og vis du har kan du så ikke lave en iso med de drivers fra C:\WINDOWS\system32\drivers
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 15:50 #19
det må du finde en anden til at lave for dig - jeg synes, at min opgave her er afsluttet.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2012 - 16:12 #20
jeg har en win xp cd  vis du jeg  boot  den i VMLite Workstation  så  kan jeg lave en VHD af win xp kan jeg så ikke lekke win xp VHD på en usb og boot der fra ????
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 16:40 #21
det kan du jo prøve - jeg kender ikke selv til vmlite og dens muligheder.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2012 - 16:51 #22
hvad kan nlite ???
Eko Wahyudiharto's Blog

Installing SATA Hard Drive with Windows XP (Without Floppy Drive)

http://paparadit.blogspot.dk/2007/06/installing-sata-hard-drive-with-windows.html
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 17:25 #23
nlite er et system, der giver dig mulighed for at kopiere alle sys-filerne (og deriblandt den rigtige driver) ind på en kopi af din xp-cd, og så kan du installere fra denne og dermed have driveren klar når xp skal bruges den.

Mappen system32/driveres fylder upakket 26mb på min xp-pro-dk.
Jeg pakker det (zip), og kommer med et link - så må du selv finde ud af nlite (har aldrig prøvet det, så læs selv vejledningen i slipstream)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 17:34 #24
driverne ligger på http://dl.dropbox.com/u/46453825/drivers.zip
resten er op til dig selv.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2012 - 17:44 #25
tak for link :-)  alle din  filer  skal de over på usb  og så skal jeg putte  min usb og win xp cd in di pc samme med usb hvor driver filer er på så kan jeg se min disk eller hvad ???
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 17:48 #26
filerne og filerne på xp-cd'en skal pakkes sammen med nlite, og så kan du lave en samlet installationspakke der. Derefter ved jeg ikke mere - så du må evt oprette et spg specielt om nlite hvis du vil vide noget om det.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2012 - 19:08 #27
skal filer være i samme iso
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 20:20 #28
jeg har sagt, at jeg intet kender til nlite - men nlite vil kunne opbygge en ny iso med hele svineriet (drivere og xp). Læs manualen - jeg kommenterer ikke længere på dine spg.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2012 - 22:02 #29
det dur ikke :((( vis du ved hvordan man laver det  kan du så ikke lave en ?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2012 - 09:30 #30
nej
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2012 - 11:58 #31
hej det dur ikke jeg har lak filer på xp
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 23:09 #32
.,,