Avatar billede sparkling Nybegynder
08. august 2001 - 22:02 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Login ud fra en Access DB med USER og PASS

Som sagt,

Jeg har en Access database med USER og PASSWORD info...

Nu vil jeg gerne lave en login boks, sådan at når brugeren har logget sig ind, kan han få adgang til alle de asp filer som jeg har sat en include fil i toppen af...

Forstår i???

Nogen der har sådan en script?
Avatar billede tzr Nybegynder
08. august 2001 - 22:04 #1
er det at etablere en forbindelse til en database du ikke kan finde ud af ?

/Kenneth
Avatar billede sparkling Nybegynder
08. august 2001 - 22:08 #2
Yep... jeg har fundet en del password-script på nettet, men det funker ikke.

Jeg mangler en måde jeg ud fra min Access db, sådan kun mine registrede brugere kan komme ind på de sider som jeg \"sikrer\"...

Kan man ikke lave det sådan at jeg sætter en include fil i toppen af de asp filer det drejer sig om?=
Avatar billede tzr Nybegynder
08. august 2001 - 22:10 #3
hvis du ved hvordan du vil programmere det her, og bare ikke helt har forstået hvordan man connecter til en database. Jeg synes (selv ihvertfald) at www.haneng.com har en god Access+ASP toturial
Avatar billede darkhero Nybegynder
08. august 2001 - 22:23 #4
Dette skal du ligge i en fil du kalder login.asp
<% Login = Request(\"login\")%>
<% If login = \"login\" then %>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"Databasen.mdb\")
strSQL = \"Select * from Brugere where username = \'\" & Request.form(\"username\") & \"\' AND password = \'\" & Request.Form(\"password\") & \"\'\"
    Set rs = Conn.Execute(strSQL)

    If rs.EOF or rs.BOF then
        Response.write(\"<font color=\'#FF0000\'>Du har intastet t forkert brugernavn eller password</font>\")
    Else
        Response.Cookies(\"login\")(\"login\") = \"ja\"
        Response.Redirect(\"beskyttet.asp\")
    End if

%>
<form name=\"form1\" method=\"post\" action=\"login.asp?login=login\">
Brugernavn: <input type=\"text\" name=\"username\" size=\"20\"><br>
PAssword: <input type=\"password\" name=\"password\" size=\"20\"><br>
<input type=\"submit\" name=\"login\" value=\"Login\">

Dette skal være i dine beskyttede filer:

<%
If request.cookies(\"login\")(\"login\") <> \"ja\" then
response.redirect(\"login.asp\")
End if
%>
Avatar billede sparkling Nybegynder
08. august 2001 - 22:24 #5
Jeg kan ikke så meget programmering, endnu;-)  - har prøvet at se hans site, men er der ikke nogle der kan poste et svar og hvad jeg skal gøre her?
Avatar billede sparkling Nybegynder
08. august 2001 - 22:30 #6
prøver dit svar darkhero... vender tilbage
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
08. august 2001 - 22:32 #7
Prøv at kigge på netcoders.dk der er en del eksmepler på hvordan man laver netop ovenstående under source code .. du kan sikkert også finde noget på www.activeserverpages.dk under downloades
Avatar billede sparkling Nybegynder
08. august 2001 - 22:48 #8
Nu får jeg denne fejl:
Microsoft VBScript compilation error \'800a03f6\'

Expected \'End\'

/login.asp, line 17

--------------------------------------

Mit script ser sådan ud:
<html>

<body>
<% Login = Request(\"login\")%>
<% If login = \"login\" then %>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"fpdb/usersdb.mdb\")
strSQL = \"Select * from MEMBERS where NAME = \'\" & Request.form(\"NAME\") & \"\' AND PASSWORD = \'\" & Request.Form(\"PASSWORD\") & \"\'\"
    Set rs = Conn.Execute(strSQL)

    If rs.EOF or rs.BOF then
        Response.write(\"<font color=\'#FF0000\'>Du har intastet t forkert brugernavn eller password</font>\")
    Else
        Response.Cookies(\"login\")(\"login\") = \"ja\"
        Response.Redirect(\"beskyttet.asp\")
    End if

%>
<form name=\"form1\" method=\"post\" action=\"login.asp?login=login\">
Brugernavn: <input type=\"text\" name=\"username\" size=\"20\"><br>
PAssword: <input type=\"password\" name=\"password\" size=\"20\"><br>
<input type=\"submit\" name=\"login\" value=\"Login\">

</body>
</html>
----------------------------------------

nogen forslag?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
08. august 2001 - 22:57 #9
<% If login = \"login\" then %>

Afslut det hele

<% End If %>

altså siden!
Avatar billede sparkling Nybegynder
08. august 2001 - 23:17 #10
YES YES YES - Det virker...! Skide godt gutter...