Avatar billede DonSkoD Juniormester
13. juli 2012 - 12:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tv + Tv-tuner fra samme stik

Hej E

Jeg er ved at samle et medie center med en USB TV-Tuner. Problemet er bare at jeg kun har ét antennestik i væggen, og det går til TV'et.

Jeg har kigget lidt rundt på www.av-cables.dk, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge, for at splitte det ene stik til 2 uafhængige kabler, som kan se forskellige kanaler på samme tid.

Så mit spørgsmål er: skal jeg bruge en splitter, fordeler, forstærker, eller noget helt fjerde?

Målet med det hele er at jeg kan sætte mit medie center/HTPC til at optage en film, i mens jeg ser f.eks. nyhederne på mit TV.

Mvh.
Søren
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juli 2012 - 12:19 #1
Avatar billede DonSkoD Juniormester
13. juli 2012 - 12:33 #2
Hmm står der ikke også F-connectorer på den boks i dit første link?

Jeg tror bare det er standard antennestik - de skal ikke skrues på, bare stikkes i...
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juli 2012 - 20:40 #3
ok - my bad - men http://www.av-cables.dk/antennesplitter/tv-splitter-2-vejs-244.html er altså ikke særligt gode - du skal have en i bedre kvalitet for at undgå støj.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
14. august 2012 - 09:50 #4
Okay, jeg må se hvad jeg kan finde.

Smid svar for points.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
27. august 2012 - 08:42 #5
lukker