Avatar billede simsen Mester
13. juli 2012 - 11:42 Der er 1 løsning

Brug for hjælp til NHibernate

Hej,

Jeg bruger VisualParadigm(VP) til at generere NHibernate. Alt virker undtagen når jeg skal have fat i aspnet generet tabeller, hvor der er en GUID,

Følgende fejl opstår, når jeg forsøger at bruge det:

{"Provided id of the wrong type. Expected: System.Guid, got System.String"}

Jeg henter tabellerne (altså VP) i følgende metode:

public DataTable Crm_GetUser(string UserId)
        {
            Guid guid = new Guid(UserId);

            DatabaseGeneric.EntityClasses.AnsiCrm_UserProfile userprofile = DatabaseGeneric.EntityClasses.AnsiCrm_UserProfileDAO.LoadAnsiCrm_UserProfileByORMID(UserId);

            DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_UsersCriteria usersCriteria = new DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_UsersCriteria();
            usersCriteria.UserId.Equals(guid);

            //DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_MembershipCriteria memberCriteria = usersCriteria.CreateAspnet_MembershipCriteria();
            DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users[] users = usersCriteria.ListAspnet_Users();

            if (userprofile != null)
            {
                UserId = userprofile.ORMID;
                UserName = Convert.ToString(usersCriteria.UserName);
                if (!Convert.IsDBNull(usersCriteria.LastActivityDate))
                {
                    LastActivityDate = Convert.ToDateTime(usersCriteria.LastActivityDate);
                }

                //DataTable getData = HelpersStatics.ToDataTable(users);
                return null;
            }
            else
            {
                return null;
            }
Jeg håber en af jer, kan hjælpe mig med at finde ud af, hvordan jeg enten fjerner GUID (som i mine øjne er noget skidt) eller hvordan jeg får ændret de forskellige string til en GUID.

Mvh
simnsen :-)

VP har genereret følgende filer: (og jeg er sikker på det er her det går galt - for nogle tager den som string andre som GUID)

Aspnet_UsersDAO.cs
namespace DatabaseGeneric.EntityClasses {
    /// <summary>
    /// ORM-Persistable Class
    /// </summary>
    public class Aspnet_UsersDAO {
        private static readonly log4net.ILog _logger = log4net.LogManager.GetLogger(typeof(Aspnet_UsersDAO));
        public static global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users LoadAspnet_UsersByORMID(string userId) {
            PersistentSession session = global::DatabaseGeneric.EntityClasses.DALHibernatePersistentManager.Instance().GetSession();
            return LoadAspnet_UsersByORMID(session,userId);
        }

        public static global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users LoadAspnet_UsersByORMID(PersistentSession session,string userId) {
            return (global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users) session.Load(typeof(global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users), (String)userId);
        }

        public static global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users[] ListAspnet_UsersByQuery(string condition, string orderBy) {
            PersistentSession session = global::DatabaseGeneric.EntityClasses.DALHibernatePersistentManager.Instance().GetSession();
            return ListAspnet_UsersByQuery(session, condition, orderBy);
        }

        public static global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users[] ListAspnet_UsersByQuery(PersistentSession session, string condition, string orderBy) {
            global::System.Text.StringBuilder sb = new global::System.Text.StringBuilder("From DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users as Aspnet_Users");
            if (condition != null) {
                sb.Append(" Where ");
                sb.Append(condition);
            }
            if (orderBy != null) {
                sb.Append(" Order By ");
                sb.Append(orderBy);
            }
            IQuery query = session.CreateQuery(sb.ToString());
            try {
                IList list = query.List();
                global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users[] result = new global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users[list.Count];
                list.CopyTo(result, 0);
                return result;
            }
            catch (Exception e) {
                _logger.Error("ListAspnet_UsersByQuery(PersistentSession session, string condition, string orderBy)", e);
                throw new PersistentException(e);
            }

        public static global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users LoadAspnet_UsersByQuery(string condition, string orderBy) {
            PersistentSession session = global::DatabaseGeneric.EntityClasses.DALHibernatePersistentManager.Instance().GetSession();
            return LoadAspnet_UsersByQuery(session, condition, orderBy);
        }

        public static global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users LoadAspnet_UsersByQuery(PersistentSession session, string condition, string orderBy) {
            global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users[] aspnet_Userses = ListAspnet_UsersByQuery(session, condition, orderBy);
            if (aspnet_Userses != null && aspnet_Userses.Length > 0)
                return aspnet_Userses[0];
            else
                return null;
        }

        public static global::System.Collections.IEnumerable IterateAspnet_UsersByQuery(string condition, string orderBy) {
            PersistentSession session = global::DatabaseGeneric.EntityClasses.DALHibernatePersistentManager.Instance().GetSession();
            return IterateAspnet_UsersByQuery(session, condition, orderBy);
        }

        public static global::System.Collections.IEnumerable IterateAspnet_UsersByQuery(PersistentSession session, string condition, string orderBy) {
            global::System.Text.StringBuilder sb = new global::System.Text.StringBuilder("From DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users as Aspnet_Users");
            if (condition != null) {
                sb.Append(" Where ");
                sb.Append(condition);
            }
            if (orderBy != null) {
                sb.Append(" Order By ");
                sb.Append(orderBy);
            }
            IQuery query = session.CreateQuery(sb.ToString());
            try {
                return query.Enumerable();
            }
            catch (Exception e) {
                _logger.Error("IterateAspnet_UsersByQuery(PersistentSession session, string condition, string orderBy)", e);
                throw new PersistentException(e);
            }

        public static global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users CreateAspnet_Users() {
            return new global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users();
        }

        public static bool Save(global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users aspnet_Users) {
            try {
                global::DatabaseGeneric.EntityClasses.DALHibernatePersistentManager.Instance().SaveObject(aspnet_Users);
                return true;
            }
            catch (Exception e) {
                _logger.Error("Save(Aspnet_Users aspnet_Users)", e);
                throw new PersistentException(e);
            }

        public static bool Delete(global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users aspnet_Users) {
            try {
                global::DatabaseGeneric.EntityClasses.DALHibernatePersistentManager.Instance().DeleteObject(aspnet_Users);
                return true;
            }
            catch (Exception e) {
                _logger.Error("Delete(Aspnet_Users aspnet_Users)", e);
                throw new PersistentException(e);
            }

        public static bool DeleteAndDissociate(global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users aspnet_Users) {
            try {
                if(aspnet_Users.Application != null) {
                    aspnet_Users.Application.Aspnet_Users.Remove(aspnet_Users);
                }
                global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Roles[] lRoles = new global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Roles[aspnet_Users.Role.Count];
                aspnet_Users.Role.CopyTo(lRoles, 0);
                foreach(global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Roles lRole in lRoles) {
                    lRole.User.Remove(aspnet_Users);
                }
                if(aspnet_Users.Aspnet_Membership != null) {
                    aspnet_Users.Aspnet_Membership.User = null;
                }
                global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_PersonalizationPerUser[] lAspnet_PersonalizationPerUsers = new global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_PersonalizationPerUser[aspnet_Users.Aspnet_PersonalizationPerUser.Count];
                aspnet_Users.Aspnet_PersonalizationPerUser.CopyTo(lAspnet_PersonalizationPerUsers, 0);
                foreach(global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_PersonalizationPerUser lAspnet_PersonalizationPerUser in lAspnet_PersonalizationPerUsers) {
                    lAspnet_PersonalizationPerUser.User = null;
                }
                if(aspnet_Users.Aspnet_Profile != null) {
                    aspnet_Users.Aspnet_Profile.User = null;
                }
                return Delete(aspnet_Users);
            }
            catch (Exception e) {
                _logger.Error("DeleteAndDissociate()", e);
                throw new PersistentException(e);
            }

        public static bool DeleteAndDissociate(global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users aspnet_Users, global::Orm.PersistentSession session) {
            try {
                if(aspnet_Users.Application != null) {
                    aspnet_Users.Application.Aspnet_Users.Remove(aspnet_Users);
                }
                global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Roles[] lRoles = new global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Roles[aspnet_Users.Role.Count];
                aspnet_Users.Role.CopyTo(lRoles, 0);
                foreach(global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Roles lRole in lRoles) {
                    lRole.User.Remove(aspnet_Users);
                }
                if(aspnet_Users.Aspnet_Membership != null) {
                    aspnet_Users.Aspnet_Membership.User = null;
                }
                global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_PersonalizationPerUser[] lAspnet_PersonalizationPerUsers = new global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_PersonalizationPerUser[aspnet_Users.Aspnet_PersonalizationPerUser.Count];
                aspnet_Users.Aspnet_PersonalizationPerUser.CopyTo(lAspnet_PersonalizationPerUsers, 0);
                foreach(global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_PersonalizationPerUser lAspnet_PersonalizationPerUser in lAspnet_PersonalizationPerUsers) {
                    lAspnet_PersonalizationPerUser.User = null;
                }
                if(aspnet_Users.Aspnet_Profile != null) {
                    aspnet_Users.Aspnet_Profile.User = null;
                }
                try {
                    session.Delete(aspnet_Users);
                    return true;
                }
                catch (Exception) {
                    return false;
                }
            catch (Exception e) {
                _logger.Error("DeleteAndDissociate()", e);
                throw new PersistentException(e);
            }

        public static bool Refresh(global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Users aspnet_Users) {
            try {
                global::DatabaseGeneric.EntityClasses.DALHibernatePersistentManager.Instance().GetSession().Refresh(aspnet_Users);
                return true;
            }
            catch (Exception e) {
                _logger.Error("Refresh(Aspnet_Users aspnet_Users)", e);
                throw new PersistentException(e);
            }

        public static Aspnet_Users LoadAspnet_UsersByCriteria(Aspnet_UsersCriteria aspnet_UsersCriteria) {
            Aspnet_Users[] aspnet_Userses = ListAspnet_UsersByCriteria(aspnet_UsersCriteria);
            if(aspnet_Userses == null || aspnet_Userses.Length == 0) {
                return null;
            }
            return aspnet_Userses[0];
        }

        public static Aspnet_Users[] ListAspnet_UsersByCriteria(Aspnet_UsersCriteria aspnet_UsersCriteria) {
            return aspnet_UsersCriteria.ListAspnet_Users();
        }

----------------------------------
Aspnet_Users.cs
namespace DatabaseGeneric.EntityClasses {
    /// <summary>
    /// ORM-Persistable Class
    /// </summary>
    [Serializable]
    public class Aspnet_Users {
        private global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Applications __application;

        private Guid __userId;

        private string __userName;

        private string __loweredUserName;

        private string __mobileAlias = "(NULL)";

        private bool __isAnonymous;

        private DateTime __lastActivityDate;

        private Iesi.Collections.ISet __role = new Iesi.Collections.HashedSet();

        private global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Membership __aspnet_Membership;

        private Iesi.Collections.ISet __aspnet_PersonalizationPerUser = new Iesi.Collections.HashedSet();

        private global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Profile __aspnet_Profile;

        private Guid UserId
        {
            set {
                this.__userId = value;
            }

            get {
                return __userId;
            }

        public Guid ORMID
        {
            get {
                return UserId;
            }

        public string UserName {
            set {
                this.__userName = value;
            }

            get {
                return __userName;
            }

        public string LoweredUserName {
            set {
                this.__loweredUserName = value;
            }

            get {
                return __loweredUserName;
            }

        public string MobileAlias {
            set {
                this.__mobileAlias = value;
            }

            get {
                return __mobileAlias;
            }

        public bool IsAnonymous {
            set {
                this.__isAnonymous = value;
            }

            get {
                return __isAnonymous;
            }

        public DateTime LastActivityDate {
            set {
                this.__lastActivityDate = value;
            }

            get {
                return __lastActivityDate;
            }

        public global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Applications Application {
            set {
                this.__application = value;
            }

            get {
                return __application;
            }

        private global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Applications ORM_Application {
            get {
                return __application;
            }

        public Iesi.Collections.ISet Role {
            get  {
                return __role;
            }

            set {
                __role = value;
            }

        public global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Membership Aspnet_Membership {
            set {
                this.__aspnet_Membership = value;
            }

            get {
                return __aspnet_Membership;
            }

        public Iesi.Collections.ISet Aspnet_PersonalizationPerUser {
            get  {
                return __aspnet_PersonalizationPerUser;
            }

            set {
                __aspnet_PersonalizationPerUser = value;
            }

        public global::DatabaseGeneric.EntityClasses.Aspnet_Profile Aspnet_Profile {
            set {
                this.__aspnet_Profile = value;
            }

            get {
                return __aspnet_Profile;
            }

        public override string ToString() {
            return ToString(false);
        }

        public virtual string ToString(bool idOnly) {
            if (idOnly) {
                return Convert.ToString(UserId);
            }
            else {
                System.Text.StringBuilder sb = new System.Text.StringBuilder();
                sb.Append("Aspnet_Users[ ");
                if (Application != null)
                    sb.AppendFormat("Application.Persist_ID={0} ", Application.ToString(true) + "");
                else
                    sb.Append("Application=null ");
                sb.AppendFormat("UserId={0} ", UserId);
                sb.AppendFormat("UserName={0} ", UserName);
                sb.AppendFormat("LoweredUserName={0} ", LoweredUserName);
                sb.AppendFormat("MobileAlias={0} ", MobileAlias);
                sb.AppendFormat("IsAnonymous={0} ", IsAnonymous);
                sb.AppendFormat("LastActivityDate={0} ", LastActivityDate);
                sb.AppendFormat("role.count={0} ", __role.Count);
                if (Aspnet_Membership != null)
                    sb.AppendFormat("Aspnet_Membership.Persist_ID={0} ", Aspnet_Membership.ToString(true) + "");
                else
                    sb.Append("Aspnet_Membership=null ");
                sb.AppendFormat("aspnet_PersonalizationPerUser.count={0} ", __aspnet_PersonalizationPerUser.Count);
                if (Aspnet_Profile != null)
                    sb.AppendFormat("Aspnet_Profile.Persist_ID={0} ", Aspnet_Profile.ToString(true) + "");
                else
                    sb.Append("Aspnet_Profile=null ");
                sb.Append("]");
                return sb.ToString();
            }

Aspnet_UsersCriteria.cs
namespace DatabaseGeneric.EntityClasses {
    public class Aspnet_UsersCriteria : AbstractORMCriteria {
        private StringExpression _userId;
        public StringExpression UserId {
            get {
                return  _userId;
            }

        private StringExpression _userName;
        public StringExpression UserName {
            get {
                return  _userName;
            }

        private StringExpression _loweredUserName;
        public StringExpression LoweredUserName {
            get {
                return  _loweredUserName;
            }

        private StringExpression _mobileAlias;
        public StringExpression MobileAlias {
            get {
                return  _mobileAlias;
            }

        private BooleanExpression _isAnonymous;
        public BooleanExpression IsAnonymous {
            get {
                return  _isAnonymous;
            }

        private DateTimeExpression _lastActivityDate;
        public DateTimeExpression LastActivityDate {
            get {
                return  _lastActivityDate;
            }

        public Aspnet_UsersCriteria(ICriteria criteria) : base(criteria) {
            _userId =  new StringExpression("UserId", this);
            _userName =  new StringExpression("UserName", this);
            _loweredUserName =  new StringExpression("LoweredUserName", this);
            _mobileAlias =  new StringExpression("MobileAlias", this);
            _isAnonymous =  new BooleanExpression("IsAnonymous", this);
            _lastActivityDate =  new DateTimeExpression("LastActivityDate", this);
        }

        public Aspnet_UsersCriteria(PersistentSession session) : this(session.CreateCriteria(typeof(Aspnet_Users))) {
        }

        public Aspnet_UsersCriteria() : this(global::DatabaseGeneric.EntityClasses.DALHibernatePersistentManager.Instance().GetSession()) {
        }

        public Aspnet_ApplicationsCriteria CreateApplicationCriteria() {
            return new Aspnet_ApplicationsCriteria(CreateCriteria("Application"));
        }

        public Aspnet_RolesCriteria CreateRoleCriteria() {
            return new Aspnet_RolesCriteria(CreateCriteria("Role"));
        }

        public Aspnet_MembershipCriteria CreateAspnet_MembershipCriteria() {
            return new Aspnet_MembershipCriteria(CreateCriteria("Aspnet_Membership"));
        }

        public Aspnet_PersonalizationPerUserCriteria CreateAspnet_PersonalizationPerUserCriteria() {
            return new Aspnet_PersonalizationPerUserCriteria(CreateCriteria("Aspnet_PersonalizationPerUser"));
        }

        public Aspnet_ProfileCriteria CreateAspnet_ProfileCriteria() {
            return new Aspnet_ProfileCriteria(CreateCriteria("Aspnet_Profile"));
        }

        public Aspnet_Users UniqueAspnet_Users() {
            return (Aspnet_Users)base.UniqueResult();
        }

        public Aspnet_Users[] ListAspnet_Users() {
            IList lList = base.List();
            Aspnet_Users[] lValues = new Aspnet_Users[lList.Count];
            lList.CopyTo(lValues, 0);
            return lValues;
        }

Avatar billede simsen Mester
14. september 2012 - 13:16 #1
Lukker