Avatar billede laggal Nybegynder
11. juli 2012 - 23:54 Der er 6 kommentarer

file_get_contents("http://www.youtube.com/");

Hejsa, dette er lidt en opfølger på mit tidligere spørgsmål.

Jeg skal hente noget data fra youtube, men kan ikke rigtigt få det til at fungere:

<?php
    $string = file_get_contents("http://www.youtube.com/");

    preg_match_all('/(<li class="video-list-item recommended-video-item" data-video-id=")([0-9-a-zA-Z]+)(">)/', $string, $matches);

    for ($i=0;$i<count($matches[0]);$i++) {
        echo $matches[2][$i] . "<br />";
    }
?>

Det virker som om jeg ikke rigtigt kan få adgang til kildekoden på den måde..
For hvis jeg går ind og henter kildekoden og kopierer den ind i et tekstdokument som jeg kalder for fx "t.txt" virker det:

<?php
    $string = file_get_contents("t.txt");

    preg_match_all('/(<li class="video-list-item recommended-video-item" data-video-id=")([0-9-a-zA-Z]+)(">)/', $string, $matches);

    for ($i=0;$i<count($matches[0]);$i++) {
        echo $matches[2][$i] . "<br />";
    }
?>

Nogen forslag til hvordan jeg kan hente data direkte fra youtube? :)
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2012 - 01:15 #1
<ole>

Jeg får præcis det samme med file_get_contents, som jeg ser i View Source, når jeg ikke er logget ind. Men på den måde du kan naturligvis ikke få det, du ville se, hvis du var logget ind.

Hvad skal du bruge det til og hvordan?

/mvh
</bole>
Avatar billede laggal Nybegynder
12. juli 2012 - 01:53 #2
Fandt ud af det var fordi jeg var logget ind :) den kan åbenbart ikke finde noget man kun kan se når man er logget ind? :)
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2012 - 02:09 #3
Nej, din server er jo ikke logget ind  =)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
12. juli 2012 - 07:25 #4
Hvorfor ikke bare bruge deres API? :)
Avatar billede laggal Nybegynder
12. juli 2012 - 16:53 #5
olebole, du kan bare smide et svar, så får du points :)

Jeg skal bruge det på flere forskellige hjemmesider, så jeg gør det på denne måde så det bliver ens :)
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2012 - 17:11 #6
Hvis det er noget, du skal bruge på nettet, bør du afgjort benytte deres API. Ellers er du ude i noget snavs, der i værste fald kan blive ret ubehageligt.

Ellers tak, jeg samler ikke point. Giv dem til DeeDawg i stedet. Han gav dig det gode og lovlige svar  *o)