Avatar billede artico Novice
11. juli 2012 - 21:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

To many connections to Mysql

Jeg har et system der har kørt fint i 2 år, men indenfor den sidste uge har der været lange svartider og i sidste uge fik jeg fejlen "To many connections to Mysql". Min udbyder "fiksede det" og det har virket indtil idag.

Min udbyder siger i supporten, at jeg skal kikke min kode igennem fordi det er "den" der er problemet, hmm jeg har indsat mysql_close($connection); hvor det var nødvendigt, men alligevel har jeg lange svar tide (flere minutter)

Hvad kan jeg gøre mere, er den en måde hvorpå jeg selv kan "rense" db cashen? eller hvor tager jeg fat ?

Pls. Help :-)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
11. juli 2012 - 21:07 #1
Prøv og lav en helt simpel side hvor du tester det.
Hvis den også gør det der hvor du kan se der kun oprettes forbindelse 1 gang så er det vel din udbyder fejlen ligger hos.
Avatar billede artico Novice
11. juli 2012 - 21:15 #2
Det prøver jeg lige, men findes der ikke en kode der viser hvor mange mysql connections der er NU? eller en php kode der "resetter" mine connections ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2012 - 21:15 #3
Deler du database server med andre (web hotel)?
Avatar billede Qobra Nybegynder
11. juli 2012 - 21:20 #4
mysql_close burde ikke være nødvendigt, forbindelsen bliver automatisk lukket når scriptet er færdigt. Så medmindre du åbner rigtig mange forbindelser uden at lukke dem, i et script, så er det nok ikke din skyld :)
Avatar billede artico Novice
11. juli 2012 - 21:32 #5
På Nationen.dk kan jeg se : "Antal domæner på serveren: 200" ...
Avatar billede artico Novice
11. juli 2012 - 21:38 #6
Jeg har lavet en simpel testside med samme kode som der henter den samme tabel ud og jeg venter stadig på at se noget indhold? :-)

dette skrev supporten:
Siden efterlader flere processer som aldrig bliver lukket, bla. ved hvad der lader til at være udskrift af kvitteringer, og der er mange åbne forbindelser til MySQL serveren. Jeg vil anbefale jer at gennemgå koden på sitet da det kan skabe problemer for de øvrige kunder på serveren.

// Øv..
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
11. juli 2012 - 22:08 #7
Jeg kom lige til at tænke på noget.

Jeg tror nok engang jeg har oplevet nogen ligende, kan dog ikke huske om det var med sql, tror måske det var FTP hvor jeg vist også havde gjort sådan at der var for mange forbindelser så jeg ikke kunne gøre det jeg ville.

Også skrev jeg vel til mit webhotel support for at høre om det og fik vist afvide at jeg bare skulle vente et vist tidspunkt så blev de åbne forbindelser automatisk lukker efter... hvad ved jeg 30 minutter eller nogen timer eller sådan noget.

Så prøv lige og spørg dem om de de åbne forbindelser ikke automatisk lukkes efter noget tid også prøv for eksempel og vent 1 time uden at gøre noget også prøv din simple kode igen for at se om det så virker.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2012 - 22:45 #8
Med 200 sites, saa kan du nemt opleve at andre spiser alle connections.
Avatar billede artico Novice
13. juli 2012 - 15:15 #9
arne_v  send et svar, jeg "tror" problemet er løst :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2012 - 23:50 #10
svar