Avatar billede ngr Praktikant
11. juli 2012 - 14:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af indeksering

Min pc bliver mindst een gang om dagen uendelig langsom, det tager evigheder at åbne programmer (hvis de overhovedet kan låses), musen bevæger sig uendeligt langsom i små hop o.s.v. o.s.v.
En har nævnt, at jeg skulle kigge på, hvilke funktioner/programmer der er aktive, og at jeg skal slå nogle af dem fra. Men jeg er ikke ingeniør, så jeg har ikke den ringeste anelse om, hvilke programmer, jeg kan slå fra.
Et par stykker har nævnt, at det kan skyldes, at pc'en er i gang med at indeksere. Jeg har så prøvet at finde ud af, hvordan jeg kan ændre i, hvilke områder jeg vil have indekseret, og om jeg selv kan bestemme, hvornår der skal indekseres, fx sættet den til det, når jeg går tur med min hund.
Men jeg har ikke fundet noget brugbart om det. Fx finder jeg en opskrift på det, men det man skal klikke på, findes ikke på min skærm, så jeg håber på, at en herinde kan give mig et brugbart svar, og please: Jeg er IKKE ingeniør eller it-mand.
Mvh
Avatar billede Nfoged Nybegynder
11. juli 2012 - 14:47 #1
Du kan altid tage taskman. og se hvilke programmer der tager meget hukommelse(RAM). Men der kan være mange grunde til det.
Avatar billede ngr Praktikant
11. juli 2012 - 14:57 #2
så det bliver jeg ikke klogere af
Avatar billede Nfoged Nybegynder
11. juli 2012 - 15:17 #3
Nok ikke, men hvis du gerne vil have stoppet indexering skal du !

Gå til START, vælg KØR, skriv SERVICES.msc også OK.
Så under services er der en service til indexsering i windows. Den kan du stoppe.
Avatar billede ngr Praktikant
11. juli 2012 - 18:28 #4
Jeg kan ikke se 'services' nogen steder
Avatar billede Qobra Nybegynder
11. juli 2012 - 21:32 #5
Bare rolig - jeg er ingeniør, og jeg ved heller ikke hvad din computer laver ;)
11. juli 2012 - 22:27 #6
Bare for at udbygge #3 ->

Gå i Start - Skriv i søgefeltet >  Services  > vælg det program som hedder >  Services.msc  > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

Find Tjenesten

    Windows Search]

stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

Genstart normalt...

---

NB: Jeg ved ikke hvilke andre konsekvenser det vil få ???
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. juli 2012 - 03:29 #7
Jeg troede ellers at det her fis med services var blevet løst i 7'eren. Trist. Det her bøvl havde jeg med Vista. Men ikke med XP.
Avatar billede ngr Praktikant
30. juli 2012 - 19:25 #8
Får jeg et svar til points?
30. juli 2012 - 20:01 #9
Ping...

(Dette er så et [svar]...)