Avatar billede kar_sten Nybegynder
07. juli 2012 - 22:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ADVANCERET SØG/ INDSÆT/ ERSTAT I XML DOKUMENT (VBA måske)

Her udpluk af XML fil:(den forsætter i over 2500 sider)

<!-- /Drivers/EibnetIpNetwork/KNXIP_ROUTER1/points/LEVEL_1/M2/ROOM_32/LIGHTS/LYS_AUTO --> (1-1-1-1-1-1-1-1)
        <p n="LYS_AUTO" h="dc80" t="c:BooleanWritable">
          ??????????1-1-1????????????
          <p n="wsAnnotation" t="b:WsAnnotation" v="22,2,8"/>
          <!-- /Drivers/EibnetIpNetwork/KNXIP_ROUTER1/points/LEVEL_1/M2/ROOM_32/LIGHTS/LYS_AUTO/BooleanCov -->
          <p n="BooleanCov" h="dc82" t="h:BooleanCovHistoryExt">
          <p n="enabled" v="true"/>
          <p n="historyName" v="%parent.parent.parent.name%/%parent.name%"/>
          <p n="historyConfig" h="dc83" t="h:HistoryConfig">
            <p n="id" v="/ECBOS1_LEV1/ROOM_32$2fLYS_AUTO"/>
            <p n="source" v="station:|slot:/Drivers/EibnetIpNetwork/KNXIP_ROUTER1/points/LEVEL_1/M2/ROOM_32/LIGHTS/LYS_AUTO/BooleanCov"/>
            <p n="sourceHandle" v="h:dc82"/>
            <p n="timeZone" v="Europe/Paris;3600000;3600000;01:00:00.000,utc,march,0,undefined,sunday,last;01:00:00.000,utc,october,0,undefined,sunday,last"/>
            <p n="recordType" v="history:BooleanTrendRecord"/>
            <p n="schema" v="timestamp,baja:AbsTime;trendFlags,history:TrendFlags;status,baja:Status;value,baja:Boolean"/>
        <p ????????2-2-2-2?????????????
            <p n="Floor" t="b:String" v="LEVEL_1"/>
            <p n="Zone" t="b:String" v="M2"/>
            <p n="Room" t="b:String" v="ROOM_32"/>
            <p n="Link" t="b:Link"><p n="sourceOrd" v="h:bfac"/><p n="sourceSlotName" v="String"/><p n="targetSlotName" v="Floor"/></p>
            <p n="Link1" t="b:Link"><p n="sourceOrd" v="h:bfae"/><p n="sourceSlotName" v="String"/><p n="targetSlotName" v="Zone"/></p>
            <p n="Link2" t="b:Link"><p n="sourceOrd" v="h:bfb0"/><p n="sourceSlotName" v="String"/><p n="targetSlotName" v="Room"/></p>
          </p>
          <p n="lastRecord" t="h:BooleanTrendRecord">
            <p n="timestamp" v="2012-07-06T06:38:09.024+02:00"/>
            <p n="value" v="true"/>
          </p>
          <p n="Link" t="b:Link"><p n="sourceOrd" v="h:bf9f"/><p n="sourceSlotName" v="out"/><p n="targetSlotName" v="in15"/></p>
        </p>

-----------------------------------------------------------------
Hej med jer.

Jeg har brug for at dels indsætte en ny linje, samt dels erstatte en anden..

Søgekriterie for indsæt af linje er markeret med (1-1-1). Dette skal være et valgfrit kriterie.
Linje hvor ny genereret linje skal indsættes er markeret med ????1-1-1???. Indput skal ligeledes være valgfrit.

Linje markeret med ??????2-2-2-??????? ER eksisterende og skal overskrives med samme værdi/tekst som den ny genereret linje ?????1-1-1??????

-----------------------------------------------------------------

Jeg har ingen XML kendskab what-so-ever.. ovenstående er en del af et program som programmeres via et GUI.
Jeg bruger pt. NOTEPAD++ til div. små tilrettelser.

Jeg er villig til at installerer et hvilke som helst FREE program for at få mit ønske opfyldt.

/på forhånd tak for hjælpen.
MHV Karsten
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
07. juli 2012 - 23:01 #1
Og hvor er det lige, du mener Notepad++ ikke opfylder dine krav?

Derudover er det imponerende hvordan alle finder ud af hvordan XML ikke skal bruges, lol.
Avatar billede kar_sten Nybegynder
08. juli 2012 - 01:05 #2
Notepad++ er helt fint til en søg / erstat hvor behovet f.eks er en simpel linje ændring.
Men filmen knækker (for mig) når behovet bliver en søgning, indsæt linje og erstat en anden i én og samme omgang/handling, som beskrevet.

Hmm forstår ikke lige galgenhumoren...
I mit tilfælde er det timers arbejde i et GUI jeg kan spare, hvis den ønsket funktion kan opnåes - synes nu nok det er lige hvad jeg kan bruge XML til... :-)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
08. juli 2012 - 02:58 #3
Okay - så det du søger er et program der kan indsætte en ny XML node med x data, og derefter skal den overskrive en eksisterende XML node med samme data. Det er i hvert fald det jeg får ud af din forklaring, og på nuværende tidspunkt giver dette ingen mening. Hvorfor skal du bruge 2 identiske XML noder?

Jeg forstår absolut intet af din forklaring omkring søgekriterier. Kunne du prøve at omformulere det?

Jeg skal med glæde hjælpe dig med at søge efter et program der kan hjælpe dig, eller evt. programmere det selv, men jeg er nødt til at vide og forstå præcis hvad du leder efter. Men umiddelbart lyder det som om at der er plads til forbedringer i din nuværende løsning.

Mht. til min kommentar, så er det ikke at du benytter XML, men måden du har bygget dokumentet op på. :)
Avatar billede kar_sten Nybegynder
26. marts 2013 - 13:38 #4
Annulleret...