Avatar billede lookhere Nybegynder
07. juli 2012 - 07:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

#1045 Kan ikke logge ind på MySQL-serveren,

Jeg kan ikke logge ind på MySQL, med det bruger navn og kodeord, der står i config.inc.php
Hvis jeg skriver hvilket som helst andet som bruger, kan jeg godt komme ind i phpMyAdmin, men med ingen "privilegier"

Jeg har brugt Wampserver mange gange, og det har virket fint.
Jeg har et fint grønt Wampserver ikon, der viser alle porte er ok.

PHP 5.3.13
MySQL 5.5.24

Håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
07. juli 2012 - 09:02 #1
Er du oprettet som bruger i MySQL
Avatar billede lookhere Nybegynder
07. juli 2012 - 09:50 #2
Hvor kan man se det?
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
07. juli 2012 - 10:34 #3
Prøv at logge ind til mysql fra en kommandolinje

Jeg kender ikke så meget til windows miljøet
Men i linux kan man logge ind således
mysql --user=root

Herunder er de kommandoer der skal til for at oprettet en "SUPER  BRUGER" husk at rette det mellem < og >

CREATE USER '<Dit login navn>'@'localhost' IDENTIFIED BY '<det password du vælger>';

GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO '<Dit login navn>'@'localhost' WITH GRANT OPTION;
Avatar billede lookhere Nybegynder
07. juli 2012 - 11:48 #4
Det ser ud som om jeg har rettigheder til at logge ind hvis jeg bruger "Mysql-console".

mysql> SHOW GRANTS FOR 'root'@'localhost';
Grants for root@localhost
GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO 'root'@'localhost' WITH GRANT OPTION
GRANT PROXY ON ''@'' TO 'root'@'localhost' WITH GRANT OPTION
2 rows in set (0.00 sec)

Men jeg kan ikke stadig ikke logge ind på MySQL, med "root"
Hvis jeg skriver hvilket som helst andet som bruger, kan jeg godt komme ind i phpMyAdmin, men med ingen "privilegier"??
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
07. juli 2012 - 16:39 #5
Brug et andet navn end root

eksempel

CREATE USER '<det navn du vil bruge sammen med phpMyAdmin>'@'localhost' IDENTIFIED BY '<det password du vælger>';

GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO '<det navn du vil bruge sammen med phpMyAdmin>'@'localhost' WITH GRANT OPTION;
Avatar billede lookhere Nybegynder
07. juli 2012 - 17:07 #6
Jeg kan ikke oprette en anden bruger konto.

ERROR 1396 (HY000): Operation CREATE USER failed for '<*****>'@'localhost'
mysql>
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
07. juli 2012 - 17:10 #7
Jeg glemte at sige du skal logge ind som root og derefter udføre kommandoerne
Avatar billede lookhere Nybegynder
07. juli 2012 - 18:25 #8
Jeg kan ikke logge ind med root, konsollen skriver:

ERROR 1045 (28000): Access denied for user 'root'@localhost' (using password: YES)
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
07. juli 2012 - 18:32 #9
Prøv med det brugernavn der har installeret WAMP
Avatar billede lookhere Nybegynder
07. juli 2012 - 18:41 #10
Det er det samme, kan ikke logge ind.
Avatar billede lookhere Nybegynder
11. juli 2012 - 06:41 #11
Har nu fjernet alt hvad der har med MySQL og Wampserver, og startet forfra med en ny installation, nu virker det som det skal.
Avatar billede lookhere Nybegynder
19. november 2012 - 05:56 #12
Har nu fjernet alt hvad der har med MySQL og Wampserver, og startet forfra med en ny installation, nu virker det som det skal.