Avatar billede StineH Nybegynder
06. juli 2012 - 23:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm

Hej. Jeg har en HP Pavilion dv6. Den er lidt over et halvt år gammel. Jeg har nogen gange prøvet hvor den siger at Windows ikke virker og man skal lukke den ned. Hvilket jeg har gjort og den virkede igen når jeg startede den op. I dag løb den tør for strøm. Jeg stilte den væk lidt og satte derefter til strøm og tændte lidt efter. Det skrev om jeg ville starte i fejlsikret tilstand eller normalt. Jeg valgte normalt. Jeg loggede ind som jeg plejer men så blev skærmen helt sort men man kan stadig bruge musen. Jeg lukkede den så ned, og den virker stadig ikke. Hvad er der galt og hvad kan jeg gøre. Jeg har ikke så meget forstand på computere, så ikke alt det "IT-sprog". ;)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. juli 2012 - 01:13 #1
Din beskrivelse lyder som om den har problemer med at finde din bruger-filer.
Dette kan skyldes fejl på harddisken af både den bløde og den hårde type.

Den hårde type er fysiske fejl, der betyder at harddisken er ved at dø og skal udskiftes.

Den bløde type er når det der er skrevet er forkert, men at der ellers ikke er noget fysisk galt med harddisken.
Spørgsmålet er så hvorfor der er skrevet noget forkert.

For at teste det bør du lave en fejlsøgning af din harddisk til at starte med.
Dette gør du ved slukke din maskine helt og så starte den op, hvor du med 1-2 tryk per sekund trykker F10 tasten ned, hvilket burde få dig ind i computerens BIOS.

Du kan her med piletasterne og enter bevæge dig rundt i menuerne.
Du burde have en menu der hedder noget ala Diagnostics.
Vælg den og tryk enter, hvorved du nu typisk får to tests du kan køre.
Kør dem begge og skriv så resultatet herinde. :)
Avatar billede StineH Nybegynder
07. juli 2012 - 13:36 #2
Jeg kørte begge test og det virker stadig ikke. Men altså nu er den i fejlsikret tilstand og det er fra den jeg skriver lige nu. Men når jeg logger ind i normal tilstand er det eneste man kan se, det er muse-markøren. :)
Avatar billede StineH Nybegynder
07. juli 2012 - 15:07 #3
Jeg prøvede at sætte den til en anden skærm og ny virker den helt fin. Jeg ved ikke hvad det har været :) Men tak alligevel
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. juli 2012 - 15:18 #4
Der har sikkert været en meddelelse du ikke har kunne se pga. den sorte skærm.

Måske noget i stil med "der er en fejl i skærmopsætningen"
Det har du ikke været i stand til at se.

Bare et gæt
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. juli 2012 - 15:20 #5
Da du selv løste problemet så husk at give dig selv et svar og accepter svaret så du får lukket spørgsmålet.
Så får du også dine point tilbage :)