Avatar billede flappyflop Nybegynder
08. august 2001 - 20:06 Der er 15 kommentarer

Lydisolering af kabinet

3 spørgsmål :

Forslag udbedes til lydisolerende materialer til et kabinet. Er ligeglad med evne til at holde på varmen, da min puter næsten ikke afgiver noget. Kender selv til blygummi, nogle bedre materialer ?

En Pabst 40 mm blæser har 3 ledninger/ben.
Jeg vil gerne montere denne på mit Geforce 2 gts, men dennes fanstik har kun 2 ben, kan det lade sig gøre?

Andre forslag til en STILLE blæser (jeg er ligeglad om den køler godt) til mit grafikkort ?

Avatar billede guiron Nybegynder
08. august 2001 - 20:17 #1
Er selv i gang med et sådant projekt!

www.webconsult.dk  sælger lydisolerende måtter, harddiskholdere (HD\'erne udgør en meget stor støjfaktor) og MEGET støjsvage blæsere

SKal selv bestille måtter og kølere en af de nærmeste dage. Har prøvet med filt i min fars computer og så en HD holder. DET VIRKER KANON!  - Men jeg vil så prøve at købe deres måtter til min egen. Men det mest imponerende er helt klart Filt! Det materiale som webconsult som sælger, er en blanding af gummi og kork! Jeg har også hørt om andre der har brugt de måtter som man bruger til at støjisolere biler med!

Og det her er jo et emne som jeg synes er meget interresant, for man får da hjerneskade af at høre på den puter larme hele tiden!

Noget andet du kan gøre er at skære gitteret væk fra blæseren på din strømforsyning, hvis du kan komme til det, for det ´giver også noget støj!

Ang. den geforce køler, så ville jeg sætte stikket på bundkortet i stedet. Der er dertilindrettede stik på denne!

Held og lykke med projektet!

/Guiron
Avatar billede bbs Nybegynder
08. august 2001 - 20:18 #2
Jeg har hørt om et par stykker der isolerer med uld i deres kabinetter,
jeg er desværre bare bange for at det kan smadre hardwaren inden i kabinettet.
Avatar billede guiron Nybegynder
08. august 2001 - 20:25 #3
Det kunne jeg også godt forestille mig!

Man skal jo huske at den (i de fleste tilfælde) største støjkilde er HD\'erne. Så selvom at man lægger plader i, så er der en god chance for at det ikke dæmper forfærdeligt... Derfor er min beskedne erfaring, at HD-holdere hvor HD\'en er spændt fast i en gummeholder, for at dæmpe vibrationer, en MEGET god investering.

Grunden til at jeg endnu ikke selv køber dem, er at jeg har 5 HD\'er og det løber op i cirkus 1000 kr for HD-holdere. Så jeg har lokket en lærer på skolen til at hjælpe med at få disse fremstillet!

/Guiron
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
08. august 2001 - 21:43 #4
Noise Control er en fabrikant, der (som navnet antyder) sælger støjsvage/isolerende produkter, bla. kabinetter, kølere og diverse ophæng. Skulle have en effekt. Se på www.edbpriser.dk under kabinetter.
Privat Computer PC har haft en artikel om Noise Control i nummer 4/99 under navnet \"Prisværdig Stilhed\".
Avatar billede guiron Nybegynder
08. august 2001 - 22:41 #5
Det er korrekt.. Brosnjikov! Det er netop deres produkter som WebConsult beskæftiger sig med. Men de er de enste i DK der har et ordentligt sortiment!

Og det virker.. Tro mig!
Avatar billede flappyflop Nybegynder
09. august 2001 - 02:17 #6
Jeg kender alt til noisecontrol/studiedata/webconsult/at computer.

Svar nu på mine spørgsmål:

1. andre lydisolerende materialer end blygummi ?

2. passer en pabst blæser til mit kort ?

3. andre STILLE blæsere til kortet ?

Avatar billede drone Nybegynder
09. august 2001 - 13:37 #7
sæt du bare din pabst blæser på kortet. Men sæt ledningen i bundkortet eller køb en adapter , så du kan få strøm direkte fram strømfosynings hd-stik
Avatar billede guiron Nybegynder
09. august 2001 - 15:39 #8
Drone / Flappyflop! Det er det jeg skriver. Sæt den på, og så brug stikket på buundkortet!  Hvis du læser ovenfor, så har jeg nævnt en række andre materialer!  Andre stille blæsere. Der er de blæsere der hedder SUNON, men disse har ikke særlig fed effekt. Og de støjer mere end Papst!

/Guiron
Avatar billede flappyflop Nybegynder
09. august 2001 - 15:49 #9
kunne åbne puteren, men spørger istedet; er der to fanstik på mit asus k7v mobo, for det første er jo optaget af min cpu fan..??

Og drone : findes der som du siger adaptere der kan lave tre ben om til to, eller så de passer til et hd stik..??

og hvor kan man købe dem?
Avatar billede guiron Nybegynder
09. august 2001 - 15:51 #10
Til Drone\'s spørgsmål.. Jah!  Du kan få dem ved www.studiedata.dk

Og jah! Der er min. 2 stik på dit mobo. Mener der også er tre stik på den pågældene model!

/Guiron
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
09. august 2001 - 15:51 #11
Hejsa.....

Prøv på denne site..
www.extremehardware.dk

De har vist hvad du skal bruge....:-)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede drone Nybegynder
10. august 2001 - 12:00 #12
Jamen så er der vel ikke mere at sige her.
Avatar billede guiron Nybegynder
10. august 2001 - 12:34 #13
Nope. Det vil jeg da mene at der ikke er :)
Avatar billede dgj Nybegynder
10. august 2001 - 17:52 #14
Avatar billede dgj Nybegynder
10. august 2001 - 18:04 #15
+ thermal Blue Orb For Chipset Cooler GFORCE 2,3DFX