Avatar billede latino_boy Nybegynder
05. juli 2012 - 17:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar hvor strømforsyningen slår automatisk fra

Hej Eksperter.

Jeg har en bærbar DELL XPS STUDIO 16, med core i7 processor og 4GB ram samt 1GB grafikkort, som jeg købte for knap 2 år siden.

Når jeg spiller på den hvilket jeg gør en gang i mellem, så slår strømforsyningen fra, således den skifter fra at kører på strøm til batteri. Dette sker typisk efter 30 til 45 min.

Ved i hvad dette kan skyldes?

Jeg har renset blæseren i den bærbare, men det har ikke hjulpet.

Problemet opstår kun når jeg spiller, jeg tror derfor det har noget med varmen i den bærbare at gøre, eller en sikiring i strømforsyningen der slår fra fordi adapteren bliver for varm.

Nør jeg tager strømstikket ud af kontakten og sætter det i igen kommer der strøm igen, men kun indtil den slår fra igen.

Har i hørt om lignende problemer ?
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juli 2012 - 18:42 #1
har du prøvet at tage batteriet ud af bærbaren og så nøjes med strømmen fra stik kontakten?

Et godt råd er evt at tage batteriet ud når du skal spille / bruge bærbaren i længere tid.. når du bruger batteriet så brug det så meget som muligt op og derefter oplad det igen.. Det er ikke sundt for et batteri konstant at have strøm i sig uden egentligt at blive opbrugt..
05. juli 2012 - 22:14 #2
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/latino_boy (Point ude: 1.540) ... Hmmmm...
Avatar billede latino_boy Nybegynder
05. juli 2012 - 23:08 #3
Hej igen.

Jeg har prøvet at tage batteriet ud hvilket resulterer i at computeren slukker helt.

Den bliver meget varm, så måske en eller anden form for køling kan løse problemet ?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. juli 2012 - 09:37 #4
#3 En laptop cooler er nok en god ide og købe til den, men du har trodsalt os en del kræfter i maskinen.. men spørgsmålet er om det er cpuen eller gpuen der bliver for varm.. eller om det er dem begge.. for cpuen burde du godt kunne nedgradere i bios og derved få mindre varme ud af den.. det vil betyde mindre kræfter, men en i7 har nu altså os en hel del kræfter i sig :)
Avatar billede DellLytter Nybegynder
06. juli 2012 - 13:07 #5
Hej

Jeg vil råde dig til at prøve at opdatere BIOS: http://www.dell.com/support/drivers/dk/da/dkdhs1?c=dk&l=da&s=dhs

Hjælper dette ikke, vil jeg mene der skal yderligere fejlsøgning til, for at kunne fastslå problemet.

Nu kan jeg ikke udfra beskrivelsen se præcis hvor gammel din maskine er, men hvis du sender mig dit servicetag i privat, vil jeg meget gerne checke for evt. resterende garanti.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook
https://www.facebook.com/DellDanmark
Avatar billede latino_boy Nybegynder
11. juli 2012 - 10:07 #6
Tak for de gode svar.

Jeg fik i går min laptop-cooler men det hjalp ikke. Jeg oplevet præcis samme problem som før, hvilket får mig til at tro at det måske er strømforsyningen den er galt med ?

min CPU var på ca 67-68 grader, og min GPU på 69-71 grader.

Jeg ved ikke om dette har noget at sige ?
Avatar billede Benska Nybegynder
13. juli 2012 - 22:13 #7
Hej Latino-boy

problemet du har der, opstår normalvis for ældre computere, da varmen kan stige så meget, at der sker fejl inde i computeren. Men kan se din computer er af nyere dato, så det er lidt underligt, men hovedsagen fra min sider er, at varmen stiger for meget, og der er ikke noget at gøre ved det, end at købe en ny, eller finde en køler.
Avatar billede latino_boy Nybegynder
14. juli 2012 - 00:30 #8
Jeg har indtil ny fået en rigtig god service af Dell der arbejder på at finde en løsning. Det hjalp ikke med en laptop cooler desværre ;(. Jeg skriver her lige hvad løsningen bliver på problemet.
Avatar billede latino_boy Nybegynder
26. juli 2012 - 22:43 #9
Problemet blev løst af Dell, der har ydet en god kundeservice.

Jeg fik en ny HDD, og adapter samt strømforsyning, hvilket løste problemet.
Avatar billede latino_boy Nybegynder
26. juli 2012 - 22:44 #10
DellLytter - du skal lige have nogle point :)
Avatar billede DellLytter Nybegynder
27. juli 2012 - 07:08 #11
Hej

Super at problemet nu er løst.

Det var åbenbart en kombi af defekt harddisk & adaptor, som kunne klares ved at ombytte de ramte dele.

Hav en rigtig god weekend.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLytter