Avatar billede c9steen Nybegynder
05. juli 2012 - 15:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Konvertering fra DLL til brug af CS

Jeg har en søgefunktion ./search/search.aspx i web-løsning, der anvender ./bin/search.dll og som nu skal rettes. Jeg har adgang til search.cs og har foretaget rettelserne men kan ikke konvertere til DLL, jeg ikke længere har adgang til Visual Studio.

Hvordan får jeg ændret filstruktutr, kode og setup, så jeg kan bruge search.cs i stedet for search.dll..?
Avatar billede keysersoze Guru
05. juli 2012 - 16:13 #1
Du kan hente en gratis version af Visual Studio - så er du rimelig godt kørende.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2012 - 16:23 #2
Hvis .NET er installeret på computeren, så er C# compileren der og man kan bygge fra kommando prompt.
Avatar billede c9steen Nybegynder
05. juli 2012 - 19:15 #3
@keysersoze: jeg går ud fra, at det er en trial, du mener .. ?

@arne_v: .NET er installeret i flere varianter. Hvis nu jeg placerer  filen i c:\search.cs, hvad skal kommandoprompt så være for at danne en DLL .. ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2012 - 19:30 #4
Nej. Express Edition er permanent gratis.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2012 - 19:30 #5
csc search.cs

(hvis csc.exe er i PATH!)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2012 - 19:31 #6
ups - det er en DLL saa

csc /t:library search.cs
Avatar billede c9steen Nybegynder
05. juli 2012 - 20:14 #7
Jeg får følgende fejl ved compilering:

c:\search.cs(12,12): error CS023
4: The type or namespace name 'dk' does not exist in the namespace 'search' (are you missing an assembly reference?)
c:\search.cs(13,12): error CS023
4: The type or namespace name 'dk' does not exist in the namespace 'search' (are you missing an assembly reference?)

Kan Visual Studio Express compilere til DLL .. ? Så vidt jeg kan se, er det ikke tilfældet.
Avatar billede c9steen Nybegynder
05. juli 2012 - 20:20 #8
Kan jeg eventuelt compilere et helt websted .. ?
Avatar billede c9steen Nybegynder
05. juli 2012 - 20:21 #9
Med commandoprompt altså ..
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2012 - 20:28 #10
VS Express kan godt lave DLL men du vil faa samme fejl der.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2012 - 20:29 #11
Der skal tilsyndeladende refereres til nogle andre DLL'er.

Baade ved command line build og ved VS build.

De kunne ligge i web sitets bin dir.
Avatar billede c9steen Nybegynder
12. juli 2012 - 18:32 #12
Jeg valgte at skrotte den gamle kode, da jeg ikke fik den til at virker, og tage udgangspunkt i en nyere version.

@arne_v: hvis du opretter svar, får du point.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2012 - 19:17 #13
ok