Avatar billede bkhansen Novice
04. juli 2012 - 21:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En stor ulempe ved SkyDrive - eller?

Hej.
Jeg har købt 100GB plads hos på SkyDrive.

Som jeg ser det, er der en stor ulempe.

SkyDrive mappen gemmes fx. på c:skydrive, man KOPIERE så alle sine vigtige billeder, dokumenter osv over i mappen.

Dvs. de ligger to steder på computeren. I c:skydrive - og der hvor man har kopieret dem fra. Dvs to steder på computeren (I alt op til 200GB)

Hvad gør I andre? Flytter i filerne, eller gør i det på en anden måde?

Mvh
bkhansen
Avatar billede wjens Guru
05. juli 2012 - 13:53 #1
Flytter!

Dit SkyDrive område ligger jo stadig på din PC plus at du så har en kopi i skyen (og evt. andre PC'ere). Jeg ser ingen grund til at have det to gange på PC'en. Husk at få området med i backups.
Avatar billede humsat Nybegynder
09. juli 2012 - 20:24 #2
hej

Som jeg ser det, er der ingen grund til at bruge til at bruge SkyDrive programmet på PCen, det tilhørende webinterface som du har adgang til gennem Windows live er vel egenlig nok.
Avatar billede bkhansen Novice
29. december 2014 - 14:05 #3
Nogle der ønsker point?
Avatar billede wjens Guru
29. december 2014 - 15:08 #4
Jeg går ikke op i det med point.
Håber at du fik det input du havde brug for.
Avatar billede bkhansen Novice
29. december 2014 - 15:50 #5
Hej .. Jeg har det kun liggende et sted nu :-)
PS. Du skrev "Husk at få området med i backups"

Hvad mente du præcis med det?
Avatar billede wjens Guru
29. december 2014 - 15:54 #6
Kun aktuelt hvis du også kører "klassisk" backup jævnligt til en usb-disk eller lignende. Jeg har set at default placeringen af skydrive/dropbox områder ikke altid er med i default backup-områderne.